Mumin muggarna

Barbabelle

Trådstartare
Jag fick mumin muggen jag nyligen beställt i dag, en av de som har en 75 års stämpel.
Den är från förra året och på de andra jag har från förra året står även årtalet med men inte på denna.
Ska det inte göra det?

Hur många är vi som samlar på muggarna här? Hu många har ni?
 
Jag har bra många men samlar inte. Började köpa på 90-talet för att jag tyckte att de var fina. En del står på hylla och en del använder vi. Nu köper jag bara om någon är extra fin. Jag har tappat sugen lite senaste åren också, det känns som om Sniff har fått lite för mycket att säga till om i styrelserummet på Moomin Characters.
 
Jag fick mumin muggen jag nyligen beställt i dag, en av de som har en 75 års stämpel.
Den är från förra året och på de andra jag har från förra året står även årtalet med men inte på denna.
Ska det inte göra det?

Hur många är vi som samlar på muggarna här? Hu många har ni?

Jag dricker oftast mitt morgonkaffe ur en Muminmugg. Ur en kollektion av förmodligen hundratals muggar, som trots sin redan stora utbredning tycks växa fortfarande. Men jag samlar inte. Dagens gåta.
 
0C8C5C5C-0E87-4F10-B188-AB70EEF7DC10.jpeg


Det är något sjukt över dessa produkter
 
Visa bifogad fil 55988

Det är något sjukt över dessa produkter
Det som spelar någon roll när det gäller sjukhet på marknaden är ju egentligen vad muggarna faktiskt säljer för, inte vad de läggs ut för.

Kunde inte låta bli att ta en snabbkik på tradera och de flesta muggar har 0 bud, även när de ska gå ut snart. De som har flera låg vid en snabb överblick under 600 kr, gärna typ 200 kr.

Med det inte sagt att jag inte är förvånad över att de har ett andrahandsvärde, för det är jag. Men det verkar inte riktigt lika hypat som någon verkar vilja få oss att tycka?
 
Det som spelar någon roll när det gäller sjukhet på marknaden är ju egentligen vad muggarna faktiskt säljer för, inte vad de läggs ut för.

Kunde inte låta bli att ta en snabbkik på tradera och de flesta muggar har 0 bud, även när de ska gå ut snart. De som har flera låg vid en snabb överblick under 600 kr, gärna typ 200 kr.

Det räcker med ett bud, men visst är det "outliers"

https://www.expressen.se/leva-och-b...pte-ellen-marie-dyraste-muminmuggen-nagonsin/
 
Jo självklart, men som sagt 0 bud är ju inte tillräckligt.

(om man vill typ sälja sin barnvagn är det ju bättre att kika efter ett medelvärde på de som faktiskt säljs än lägga sig efter de som ligger ute. Folk verkar tendera överprissätta sina prylar.)

Outliers är ju självklart men det där var väl en rejält unik och gammal mugg. Det är ju lite av en annan sak än en som såldes på marknaden för tre år sedan.
 
Jo självklart, men som sagt 0 bud är ju inte tillräckligt.

(om man vill typ sälja sin barnvagn är det ju bättre att kika efter ett medelvärde på de som faktiskt säljs än lägga sig efter de som ligger ute. Folk verkar tendera överprissätta sina prylar.)

Outliers är ju självklart men det där var väl en rejält unik och gammal mugg. Det är ju lite av en annan sak än en som såldes på marknaden för tre år sedan.
Man kan filtrera sökningarna på Tradera på "avslutade auktioner" och "högst pris" så kan man se vilka som fick 0 bud och vilka som faktiskt såldes. Det verkar ha gått en del för ett antal tusen per styck, men de verkar ha legat ute flera gånger så de har nog inte sålts direkt.
Och många budar i sista minuten för att undvika upptrissning av priserna, så bara för att en aktiv annons har 0 bud så betyder det inte per automatik att den inte säljs.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
772
Senast: Trott
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: astronaut
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
710
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp