multivitamin

finns det ingen som har någon som helst anning om detta?
 
menar du kraffts?
I så fall ligger den på ca 120 kr hemma
 
har inte tänkt på någon sort, utan bara att det ska vara multivitamin och så där trögflyande som den är när den är i siraps form (iaf så kallar jag det så).
okej, hur länge räcker den då?
 
Det står på, jag kommer inte ihåg... Men jag tror jag gav ca 30 ml om dagen ungefär. Hur länge det räcker beror ju på om du köper 1l eller 5l dunkar. Gå in på www.krafft.nu och sen gå vidare till Produkter och sen tillskottsfoder.
Där kan du läsa lite mer om deras multi vitamin.
 
hm sidan vägrar fungera ordentligt eller så har krafft gjort något fel, knappen som det står analysgaranti och utfodring på eller något likande iaf, man får inte upp något om utfodringen på den bara analysen *morr*
 
Det finns inga utfodringsanvisningar på vit det står på förp.
 
Kraffts multivitamin (5 liters) kostade kring 400:- när jag köpte det sist.
 
okej, det låter ju schyst, hur mycket ger man av den per 100 kg häst då?
 
Man ger ungeför 20-30 ml per dag till en stor häst, av kraffts multivitamin. (Per "hel" häst.. ;))
 
Men hur mycket vitaminer du behöver ge beror ju helt och hållet på resten av foderstaten. :smirk:

mvh Jessica
 
ja i sommar så kommer hon väll inte att gå på så mycket krafftfoder utan bara hälften av det vanliga om man tar bort all krafft proteinet, så det kommer att ligga på ungefär 250 gram krafft plus grön och möjligtvis 125 gram vetekli, beroende på hur hon blir av betet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ HUR far man mandelflarn som ar harda och sproda och inte mjuka? Jag foljer Svenska recept slaviskt, kopte en flaska ljus sirap for...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: hastflicka
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag har haft min bil inne för en reparation. Nu visade sig att de slarvat och jag måste åka dig igen för en enkel fix. Är jag gnällig om...
Svar
6
· Visningar
721
Senast: Nebraska
·
Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp