P

petra73

Hej, i detta tråkiga o regninga väder har ju så klart min stora goa häst fått mugg. Har tvättat me såpa o vatten innan, o sedan smörjt me ngn sorts vasselin( kommer inte på vad den heter:(). Nu e de då tid igen att ta hem honom till stallet o tvätta o tvätta:( Tycker inte de hjälper så bra, kanske ni har ngn annan metod/ erfarenheter att dela med er...Tacksam för svar...MVH:)

Sv: Mugg!!!!

Jag vet inte om jag får på pälsen nu, men det enda som jag tycker hjälper mot mugg och olika sorters småsår och sånt är silversalva. Det är ju bakteriedödande, så det ska helst inte komma ut i naturen eftersom det dödar även nyttiga bakterier, men det är oöverträffat vad gäller mugg.....

Sv: Mugg!!!!

Jag tvättar med Hibiscrub (finns på Apoteket) varje kväll och torkar sen lägger jag på lite Helosan.
På morgonen innan han går ut får han ett tunt lager Helosan som skydd.
Det brukar stävja tycker jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har precis plockat hem min häst efter att ha stått på träning i 3 månader. Hon har stått ute dygnet runti en ganska fuktig och...
Svar
12
· Visningar
1 443
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej alla kattvänner! Min ena katt Mållgan, (den andre heter Alfons), har fått diagnosen diabetes. Alfons o Mållgan är helsyskon o...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
20 969
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 136
Senast: MayGrace
·
C
Katthälsa Hej..kanske fel grupp och forum, men finns någon här som känner till sjukdomen diabetes på katter? Hur kostsamt är det att "hålla dem...
2
Svar
37
· Visningar
11 752
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka