Mugg eller vad är det?

S

sandrabjelkelov

Svägerksan har ett vbl här som står på lösdrift och igår kväll när hon skulle ta in och borsta och dona lite hittade hon massa små sår på alla fyra benen, är som små vårtor, de blöder inte och pillar hon där så följer ngt vitt med och lite hår men är liksom torkat eller vad man ska säga. Han kliar sig inte i hagen och bryr sig inte när man tar där, haltar inte eller ngt. De andra två har inget, bara han. Vad kan det vara?

Sv: Mugg eller vad är det?

Var sitter de någonstans? I karleden eller på benen?
Om de bara sitter nere i karleden är det troligen mugg. Men om de sitter högre upp och kanske över hela benet så låter det som rasp.

Sv: Mugg eller vad är det?

Sitter "bara" upp till kotan. som små broddsparkar liksom.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: Lindsen
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 684
Senast: skuggi
·
Hästvård Tog in hästarna precis och möttes av 2 väldigt blodiga och såriga ben på fuxen. Från knä till kronan på båda frambenen är det fullt av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 055
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar