G

Gilan

Hej läst om den här berömda häst müslin! Någon som har provat nån sort av den lr? är det bra? kan man kompinera dte med vanlig kraft? :confused:
 
jag använde den ett tag men tycker den var dyr och inte så där superbra som det påstods,
Använder fibergi och alfa istället samt havre korn och betfor
 
Använder Eggersman´s havrefria Classic müsli och den tycker jag é bra. Min går på sparlåga just nu och behöver inte för mkt energi. Blir bara massa "tomtar på loftet" så att säga.
20kg 147:-.

kan man kompinera dte med vanlig kraft?
Denna müsli kan man kombinera med havre eller annat kraftfoder till 50% enligt dem själva.
De har ju en hel del olika müslisorter beroende på vilken träning hästen har.
 
Okej! Jag har köpt Mustang Müsli utan havre. Ska kombinera det med Kraft (Hippo basic),miner blå,havrekross samt betfor..hoppas på att det funkar..=) Tack för svaren
 
Jag ger två dodson & horrells muslin....
pasture mix o racing balance, pållan tycker om båda två, o jag tycker hon har börjat sätta mer muskler efter att hon börjat gå på havre + racing balancen när jag började me de... men sen kan de bero på annat också... vem vet..
 
Min stod på Dodson & Horrels Mare & Youngstock mix som två åring, sixteen plus när hon växte på (pga det högre proteinvärdet i den) och Pasture mix som treåring.

Nu mår hon finemang på bara höet egentligen, men får några nävar kli, korn och betfor att blanda mineralerna med, och morötter på det. Blir nästan som musli ju...
 
Ger müslifoder från Dodson och Horrell - utmärkt foder!
Rekommenderas varmt! Själv ger jag Pasture mix, och Fiber P, som fungerar fantastiskt till min häst.
Vill du ha mer information så gå in på: www.dodsonandhorrell.com

Mvh Huntress
 
Jag ger åxå Dodson & horrels...jätte bra sortiment.
 
Jag har hippos müsli. Har bara den och i sommar vid mer träning o tävling kompletterar jag ev med hippo champ.
Hästen älskar det och det är smidigt att hålla på med. Dock går det åt rätt mycket.

Men om hästen tycker så mycket om det så tycker jag det är värt att köpa det.
159 kr/20 kg. Jag ger 1.2 kg per dag.
 
Min ponny (C-ponny, modell större som går hård träning samt tävling) fodrar jag med 9 dl. krafft müsli om dagen + 1,5 kg. havre, 7 dl. betfor., 6 kg hö samt vitaminer och mineraler.

Müslin är som sagt DYR, men enligt mig ett bra foder som min pålle gillar skarpt. Har bara märkt av positiva förändringar sedan jag började fodra med müsli! :)
 
okej vad användre du för müsli? (märke asså)
vad är dte för förändringar du märkt?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: Missemus
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 091
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
769
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp