msm och glucosamin?

Iddefixen

Trådstartare
Har läst igenom gamla trådar i ämnet. men jag måste vara extremt korkad för jag fattar inte riktigt detta med msm och glucosamin. :confused:

Stod i en tråd att msm är accelerator och är nödvändigt för att glucosamin ska fungera. Vad är msm????

Har en häst med en knäledsinflammation. Tänkte börja ge glucosamin. Men jag tittade på Biofarmabs tillskott och såg inte ngt om msm.

Snälla kan någon hjälpa mig att reda ut begreppen lite? ge gärna förslag på produkter som innehåller msm och glucosamin.
 
Sv: msm och glucosamin?

Det finns inget säger att glukosamin behöver MSM för att fungera detta är bara ett påstående från en tillverkare. Sen är det överhuvudtaget tveksamt hur effektivt glukosamin är på häst.
MSM är en svavelförening som kan sägas vara en byggsten i ledbrosk den anses vara antiinflammatorisk men ingen forskning finns på häst.
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 806
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 062
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 585
Senast: Karamello30
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 220
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp