MSM o Glucosamin

M

maisan

Funderar på att börja ge MSM o Glucosamin till min gamling men eftersom dessa preparat är ganska dyra så undrar jag om nån här gett det till sin häst o med vilka resultat i så fall?

Sv: MSM o Glucosamin

JAg ga vDeviels relief ill min...då fick han knäledsinflammation...
Jag har gett Bioglucosamin... då fick han kotledsinfalammation...
Nu ger jag ingenting... Man får ju lägga ner pengarna på at behandla iaf...
Trist men sant. JAg vet inte om jag tror så mkt på det längre... Man blir ju lite avtrubbad.
Min pappa har dock äit Bioglucosamin med goda resultat...

det finns ju ett preparat som heter Flexijoint som är kombinerat msm o glucosamin... Nån som gett det med bra resultat? (el dåliga...)

Har ett halvblod på 23 år i stallet. Hon promenadrids och har varit ganska stel de senaste åren. Hon började få Glucosamin i höstas och hon är pigg som 17 och inte alls stel längre. Hon är som en ny häst.

Finns en häst i stallet som ätit Bioglucosamin nu i ett par år, utan resultat.

EmelieR skrev:
JAg ga vDeviels relief ill min...då fick han knäledsinflammation...
Jag har gett Bioglucosamin... då fick han kotledsinfalammation...
Nu ger jag ingenting... Man får ju lägga ner pengarna på at behandla iaf...

Menar du att det skulle vara en nackdel att ge bioglucosamin? :confused:
Eller har din häst alltid haft ledproblem??

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama