MS EXCEL - koppla kolumner???

Itchie

Trådstartare
Brukar vara klurig på xl, men idag går jag bet... Har en tabell där varje "radpost" innehåller två kolumner (namn och belopp). De två cellerna där rubriken står är sammanfogade. HUR ska jag göra för att kunna sortera tabellen i bokstavordning från höger till vänster efter rubrik? :confused: :confused: :confused: Är det öht någon som fattar något av mitt svammel :crazy:?
 
Sv: MS EXCEL - koppla kolumner???

Menar du att du vill sortera efter kolumner istället för efter rader (standard)? I så fall: Data|Sortera... Välj Alternativ och sen sortera vänster till höger under orientering.
 
Sv: MS EXCEL - koppla kolumner???

Ja, jag vill sortera efter kolumner, men två kolumner i taget ska "hänga ihop" :crazy:. Se förenklat exempel nedan: kolumn C och D med gemensam rubrik U ska inte separeras.

1269572.jpg
 
Sv: MS EXCEL - koppla kolumner???

Det jag kommer på nu är att dela upp cellerna med rubrikerna och skriv in samma rubrik i båda celler som blir och sortera enligt tidigare inlägg. Är ju inte världens bästa lösning men det går ju i alla fall och du kan ju lägga den "andra" rubriken med vit text eller nåt så slipper du se den. har för mig att det finns nån annan lösning men får återkomma om jag kommer på det...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp