mpg, men inte avi...

PrittePuff

Trådstartare
jag har en ny installerad dator nu här och håller på att ladda ner lite filmer som jag gärna vill kolla på...
men jag kan inte kolla på avi filerna men mpg går jättebra att kolla på. det har tidigare gått bra att kolla på avifiler men sen vi nyistallerade programmet och windows så har det inte funkat.

nån som har tips på vad som gått fel? eller nån inställning nånstans som vi har glömt..?

:bow: för hjälp!
 
Sv: mpg, men inte avi...

Förmodligen fattas någon codec. AVIcodec är ett litet program som man kan kolla vilka codec som behövs och visar var du kan ladda ner den som fattas.
 
Sv: mpg, men inte avi...

I början kunde jag inte se avi filmer eftersom det saknades codec... (hade Windows mediaplayer)
Fick tipset att ladda hem ett program som heter VLC Media Player...det läser i princip alla filformat, så det gjorde jag & nu har jag kunnat se allt som jag laddat hem :)
 
Sv: mpg, men inte avi...

Åh, tack! Jag hade samma problem som trådskaparen, och nu har det löst sig! Wie! :)
 
Sv: mpg, men inte avi...

oh, schyst! vi löste det. det va nåt med codec,
så vi laddade hem nåt divX och så funkade allt igen! :bump:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: Malin_L
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 976
Senast: MiniLi
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 625
Senast: Fruentimber
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 245
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp