Mounted Schooting !

Sv: Mounted Schooting !

Vapenlicens krävs om man vill ha egna "nya" patronladdade. Går under svartkrutsrevolvrar. Man får annars låna någon annans vapen under uppsikt.

Jag förstår inte hur det kan låta kul om man avskyr vapen.
Pilbågar och svärd är ju också vapen.
Westernridningen är ju annars den form av ridning som inte har militärt ursprung.

Nu är jag anmäld! Pratade med LT och TT idag dom är jätte trevliga och vi hade massor att tjattra om. så ses på onsdag. Nu är de fullt i clinicen.

Det är klart att det är en westerngren men frågan är väl om det är en ridgren eller en skyttegren?

Ja rider man så är de nog en ridgren!:rofl:
Jag pratade även med Larry om att man absolut inte ska hålla på att testa hemma innan clinicen med att skjuta för de är så lätt att paja hästen med skottljuden. Utan kom bara dit så ska du få många goda råd sa han. De tar lång tid att bli bra men du kommer hem med många goda råd. Vi ses på onsdag!;)

Jag förstår inte hur det kan låta kul om man avskyr vapen.
Pilbågar och svärd är ju också vapen.
Westernridningen är ju annars den form av ridning som inte har militärt ursprung.

Bågskytte höll jag på med ett tag. Tanken var att bli indian, men det sket sig med det..:grin:

Kanon!!! Då ses vi:banana:

Ska man vara med på clinicen (eller titta på) så är de ju onödigt att börja skotträna innan... Annars är ju principen att man börjar med dom minsta fjuttskotten man hittar kanske t o m knallskott (9mm till startpistol är oftast för högt!).

Hej alla glada!
Nu har jag varit på Mounted Shooting clinic.
Och ja jäklar i havet vad ni missar ut på roligt och lärorik clinic.
Larry är 5times VM i olika grenar bla teamsorting han plockade ut 10 djur på 39 sekunder.
Han är en helt suverän tränare att lära sig utav. Snart bär de av till Montana!

Hej
Hoppas de gick bra på tävlingen.
Hoppas vi ses snart igen de var super roligt att träffas. Nu ska här tränas för fulla muggar. Ska nog träna quartern också.
Alltså har man en häst som är skott säker så har man nog en häst man kan göra allt med.
Kul att se att din hingst är så supertrevlig.
Hade jag inte lyssnat på folk så hade jag varit den som ägt honom idag. Tråkigt när folk snackar så mkt skit om hästar. Han är en snygging. Kram.

Hej Åke.
Synd att du inte hade tid och bara komma och titta. De var mkt lärorikt och roligt. Och de handlar inte alls bara om ett vilt skjutande och springa fullrulle runt som en galning(som en del säkert tror). De var otoligt mkt hur vi skulle placera hästen och skänklar, att de är super viktigt att man är ett Team med hästen. Man ska träna med hästen hela tiden och inte träna utan hästen för att bli bra på att sikta för de var inte så jätte svårt att skjuta ballongerna.
Larry tyckte vi hade världens guldchans att få i gång Mounted Schooting här i svergie. Speciellt på ett ställe som chappen. Publiken finns ju redan där igentligen dom ska bara hitta bort till arenan. Och de är jätte roligt att titta på. De händer ju nått hela tiden. Jag har bilder från träningen som jag ska lägga upp här så fort jag lagt i ordning dom. De var även en fotograf från Falköpings tidning där och fotade så de blir nog nått i tidning.

Nej vad kul att du hade det bra på clinicen!
jag blir så sugen.....längtar efter lite bilder ;)
jag och min kompis ska åka till chappen och kolla på tävlingarna nu på söndag - det ska bli spännande :banana:

Se till att komma i väg tidigt för de slutar tidigt. Typ mitt på dagen.
Får se om jag hinner komma i väg.

Det gick bra på tävlingen! :banana: Och vi hade holabaloo-kul!

Nu är vi igång, nästa blir nog i Tyskland...

Sätt igång med dina hästar, Gordon, så att du kan vara med snart!!! (och få igång gubben din... hela familjen förresten!:idea:)

Ja vad roligt vem vann då?
Tror du de är ok om jag lägger ut en del av de bilder jag tog på oss alla när vi red?

4åringen han åkte hem och red i går själv och sa kolla mamma nu kan jag också rida och skjuta som du.
Dom e för goa.

Ok för vår del, kan tyvärr inte svara för de andra...

Men bara om man inte ser ut som :eek: ;)

Ok för vår del, kan tyvärr inte svara för de andra...

Men bara om man inte ser ut som :eek: ;)

Tror inte de är några close up bilder. Tänkte mest folk fick se hur de såg ut.
Hörde att de var bra med folk som var där och tittade. Och att de var en super bra speaker som prata både svenska tyska, isländska osv.
Den andra var också bra men de visste vi ju redan.

Liknande trådar

Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka