Mountain horse sportive high rider

amalia

Trådstartare
Finns det någon som har erfarenhet av dessa???
Ska köpa nya läderridstövlar och funderar på ett par sådana...

Har ett par sådana :love:.
Har knatat runt i mina i över ett år nu, och tror inte jag kunde varit nöjdare!

Superbekväm sula, sitter bra, suveränt med dragkedja som går ända ner till hälen - sååå lätta att få på sig!

Enda nackdelen jag HÖRT är att dragkedjan har pajat på en hel del, men de har tydligen bytt ut de gamla dragkedjorna nu mot en tåligare variant.
Samt att det kan komma in vatten baktill vid dragkedjan, annars är de vattentäta.

Låter bra!!!
hur är dom i storlekarna? Finns det olika längd på skaften eller är det en längd per storlek???

Finns bara en standardlängd på skaftet, men den finns med normala och vida skaft.

Storlekarna stämmer - 38 är 38 osv, och det finns ju resår i skaftet så att det har mycket bra passform rent generellt, och är väldigt sköna att traska runt i på stallbacken när man väl gått in dem. :o

Jag har en mountain horse broschyr i stallet där står måtten. Fick den från en återförsäljare... Om du vill kan jag pm:a måtten ikväll... :)

Jag har ett par sådana och är faktiskt nöjd. Jag gillar INTE stövlar men eftersom jag tänkte börja tävla dressyr så småningom så köpte jag ett par för att vänja in mig sakta men säkert.

Har de inte måtten på stöveln på hemsidan då?
Finns i katalogen iaf. Fast de passar nog de flesta, de har resår uppe vid skaftet, och i.o.m. dragkedjan är det inget krångel att få på sig dem.

Jag har ett par sådana och är faktiskt nöjd. Jag gillar INTE stövlar men eftersom jag tänkte börja tävla dressyr så småningom så köpte jag ett par för att vänja in mig sakta men säkert.

Samma här - har stövelallergi - men MH Sportive High Rider bara :love: jag!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 007
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka