Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som har dessa stigbyglar? vad tycker ni om dem?
Nu tänker jag inte på den räfflade plattan och skorna utan själva stigbygeln ur säkerhetssynpunkt.
Någon som har ramlat av i dem? Öppnade dem sig som de skulle och foten ramlade ur?
Om det är dem jag tänker på så fastnade min tjejkompis i sina sådana och bröt foten. Hon hakade i de små metalpiggarna som håller fast gummit vred sönder foten.
Tror hon mejlade MH ang. problemet - men de brydde sig inte.
Hon fastnade med foten, hade MH ridstövlar. Hästen drog ett helt gäng bockserier och flög av, och jag antar att hon vred foten och hakade i metallpinnarna.
Jo jag förstår att hon fastande med foten, men vad fastnade i piggen?
Om det var snörning på stöveln eller sporrarna eller nått sånt,
det är ju svårt att fastna med en vanlig slät stövel.
Nä, alltså jag har för mig att hennes fot kilades in mellan de två piggarna. Hon fastnade inte i snörning eller något sådant.
Såg dock inte olyckan och det är ett par år sedan. Men hennes fot kommer aldrig bli helt bra.
Jag hade såna för ett litet tag sen. Ramlade av ett par gånger men aldrig såpass illa att "gummidelen" behövde lösas ut så det kan jag inte uttala mig om.
Tycker att dom ger en stabilare skänkel och ett mycket bra grepp.
Juridik & Ekonomi Jag tror inte att jag kommer skaffa någon mer häst utan lägger stövlarna på hyllan när de här är borta och lägger ner det helt. Tror det...
Hästmänniskan Sen är det också så att de hästar oavsett ras som är mer utåtagerande oavsett om det gäller rädsla, stress, frustration etc ”måste” man...