Mountain Horse Body Guard Jacka

N

NightOwl

Vart kan man köpa en sån?
Helst innom västra götalands län.
Är den något att ha?
Kan den spara några brytna ben?

MVH/ Stefan

Sv: Mountain Horse Body Guard Jacka

Jag tror personligen inte på¨den. Bättre att ha en jacka och en säkerhetsväst i så fall. En säkerhetsväst ska ju sitta tight för att skydda och det gör ju inte jackan. Dessutom måste det ju bli otroligt varmt att rida med den om det inte är kallt ute.

Men en säkerhetsväst skyddar väll inte axlarna och höfterna?
Ramlade av hästen för någon vecka sedan och slog i höften i backen så jag fick ont i en vecka efteråt. :(

MVH/ Stefan

Har sett såna på Granngården i Trollhättan

Till vssa säkerhetsvästar kan man köpa till axlar, höfterna däremot är nog knepigare.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
A
Utrustning Vilken vinter-rid-stall-jacka använder du? Jag är väldigt inne på att köpa en mountaine horse body guard-jacka. Den med "inbyggt skydd"...
2
Svar
30
· Visningar
3 038
Senast: Elina-a
·
P
Utrustning Är det någon som har jackan body guard från mountain horse? Hur tycker du att den är? Är den värd pengarna? Går den att använda året om...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: Doneloge
·
Utrustning Har funderat länge på att köpa ett par ridstövlar, och har nu fastnat för mountain horses sportive high rider. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka