Modett

Trådstartare
Ja, kan detta höra hemma här, under Hobby, hem och trädgård?

Hur som helst! Kanske finns fler än jag här på Buke som hänger med i MotoGP? Här kommer i sådana fall tråden vi har väntat på, där vi kan diskutera säsongen 2008 (och förhoppningsvis blir jag inte ensam här :)).

Själv har jag sambon att skylla intresset på. Började slötitta säsongen 2006, och är nu mer hooked och vill inte missa ett race. Troligtvis åker vi ner under sommaren och kikar, lutar just nu åt Tyskland, Spanien, Italien eller GB - sen får våra respektive scheman avgöra.
 
Sv: MotoGP

Jaa! Började misströsta, men en till som är som jag :banana: Vad tror du, vem vinner VM 2008?!

Kan svara själv: det måste bara bli Rossi :D Nu vänder det!
 
Sv: MotoGP

Rossi är min gud, så jag måste ju säga han såklart! :love:

*vrålar* Vale, vale, vale! :banana:

Jag har inte varit lika insatt den här säsongen pga att våra kanaler krånglat så jag inte kunnat följa loppen men tidigare år så har jag suttit klistrad och varit ner och kikat på lopp också. :)

Just love it!
 
Sv: MotoGP

Såg att vi inte bor så vansinnigt långt ifrån varandra,
vi kanske ska dra ihop en moto Gp afton nån gång? :)
Det är lite tunt med tjejer som finner det intressant har jag märkt..
 
Sv: MotoGP

Men attans, hade skrivit ett långt och fint sammandrag över säsongen såhär långt, och så försvann det! Nåväl, nytt försök.

Det har gått väldigt bra för rookiesarna i år, och särskilt för Lorenzo som tagit samtliga 3 polepositions (rekord!) och stått på pallen i alla race - senast på första plats.

Det har även gått bra för Pedrosa, han och Lorenzo leder världscupen före Rossi (61 poäng mot 47). Rossi har varit placerad i 2 av 3 lopp, och kört superbra. Dock är det ju första säsongen för honom på Bridgestone, och förhållandena har inte hittills varit optimala för de däcken - i Qatar körde de ju på kvällen, rätt kallt i Spanien och nu sist i Portugal så var det bara kring 18 grader och småregnade.
Stoner går det mindre bra för (:D kan inte låta bli), han vann i Qatar men sen har han kraschat och haft rätt mycket problem med cykeln. Men han ligger på 40 poäng totalt, så börjar han köra lika överlägset som ifjol så är han snart förbi.. *huu*

I övrigt då, hmm.. Det pratas mycket om Rossi vs. Lorenzo, de har ju långt ifrån samma goda kontakt som Rossi/Edwards när de har helt olika personal, olika däck etc. Men jag tycker nog att det blåses upp lite i onödan, bara för att skapa snack. Sen måste de väl inte vara bästisar heller, de är ju konkurrenter på samma gång..?

Vore skitkul att ha MotoGP kväll, är som sagt inte så många som tycker det är intressant (av tjejkompisarna).
När och var har du kollat live? Det lutar åt att vi tar bilen till Tyskland, verkar passa bäst med tanke på hur vi jobbar i sommar :) Tungt att köra kanske, men som det ser ut så blir det flera 1000-lappar billigare och flyget ner skulle ta över 15 timmar :eek: Lägg på väntan på flygplatsen och resor till/från denna, så hips vips har man inte vunnit något på att flyga!
 
Sv: MotoGP

Här är en till GP nörd och naturligtvis håller jag på Rossi. Det började 2005 för min del då sambon tvingade mig att kolla på en otäck vurpa, sedan satt jag där klistrad och har så varit under följande säsonger.

Har varit "spätta" bakom sambon under några år men nu ska jag ta hojkort så intresset för GP slutade med övningskörning på sambons ZX9-R (Kawasaki Ninja) tyvärr lite hög för mig men skam den som ger sig...
 
Sv: MotoGP

Härligt! Själv kör man en Kawazaki GPZ från -88 :angel: Hade samma problem som du, skulle testa på sambons KTM (supermotard) men nådde baske mig inte ner..! Och vägde ett ton (hrm..) gjorde den också. Så vi började leta efter övningskörninghoj till mig, där kriterie nr 1 var att jag skulle nå ner med fötterna :D Gillar min lilla Kawazaki, hade gärna tagit kortet i sommar men blir nog svårt att hitta tid till det. Sen är det ju himla trevligt att köra övningsköra MC också, när man kör var sin :) Enda skillnaden med kortet i näven är ju att man slipper "övningskörningsbältet" och att man kan ge sig ut ensam om andan faller på.

Här är pärlan
19898557.jpg


Trist att det är så länge till nästa race. Inget spännande TV-tittande att se fram emot nu i helgen.. Men jag roar mig med att maniskt planera inför GP-resan i sommar: Tyskland, here we come!
 
Sv: MotoGP

Min sambo är helt galen i MotoGP... och nu tittar jag med (dock inte lika galen :grin:). Jag bryr mig inte om uppvärmning och tidsträning utan kollar bara på själva racet.
 
Sv: MotoGP

Haha, jo men det brukar börja så ;) Snart finner du dig nog bänkad i soffan alla tre dagar!
 
Sv: MotoGP

Hoppsan hejsan, har visst glömt bort tråden :o

Hur som helst! Nu har jag och sambon varit nere och sett MotoGP på Sachsenring, tjohoo så kul det var :laugh: Vi planerar redan nästa resa, kanske blir det Valencia (där jag har en kusin = gratis boende) eller England nästa säsong..? Verkar ju positivt att Rossi förlänger kontraktet med Yamaha :bump:

Bjussar på en bild från i helgen, från lördagens kval.
22080319.jpg
 
Sv: MotoGP

*kl*
Jodå, här är två till som ser MotoGP så ofta vi kan. :)
Fast vi ser nog nästan mer live nationell racing än tv-sänd internationell. Vi försöker åka på så många SM- och SO-tävlingar vi kan, banor i första hand är förstås Falkenberg, Anderstorp och Knutstorp.:banana:
 
Sv: MotoGP

Det måste onekligen vara en fördel med att bo längre söderut - närmare till allt! Vi bilade ju ner till Tyskland och det gick finfint, men det tog nästan 28 timmar med alla stopp för mat/vila/bensträckning osv.
 
Sv: MotoGP

Haha, och du måste se på den kanalen eller? :D Hips vips är det mer frivilligt än ofrivilligt ;)
 
Sv: MotoGP

ja jo det är ju bra om man kollar på det man sänder så att säga :angel::D

rossi, det är väl så mkt jag har lärt mig... sen när kommentatorerna skriker "OOOOFFFHHHH" (vurpa) :D
+ att man måste ha koll när de byter klass... 125, 250 & GP (visst är jag duktig) ;)
 
Sv: MotoGP

Ah, du jobbar med TV eller?

Jadu de där kommentatorerna.. De har sina säkra kort de kör på, till exempel "Rossis teamkompis Lorenzo..eller, hähä, teamkompis kan man nog inte kalla dem", och "..Rossi har den-och-den däcksblandningen och Stoner har den-och den.. men det säger ju egentligen ingenting för det är olika fabrikat". Lyssna nästa gång så ska du få se :D
 
Sv: MotoGP

haha jag får ha dig på msn å säga allt till de som att jag vet ;)

det enda de frågar mig är vad jag använder min piercing i tungan till :cool: Det har de undrat i några år nu ;)
 
Sv: MotoGP

Haha, ja då kan du ta över kommenterandet, du gör det säkert bättre :D Huga, vilka snuskiga typer :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp