bettysmatte
Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Hur motiverar man en shettis till att jobba och få lite bättre kondis? Vi har en sällskapsshettis som vi också ska börja köra med. Problemet är att hon inte verkar vara särskilt välvilligt inställd till att jobba... Hon har fått promenera med min man när jag rider min unghäst, men hon verkar inte tycka att det är särskilt kul precis. Hon kan småtakta brevid i början en liten stund, men sen blir hon bara seeegare och seeeeeeegare. Till slut rör hon knappt på fötterna. Att jag och unghästen går först och börjar trava rör henne inte i ryggen! Hon är så nöjd så nöjd att lunka på hundra meter bakom med min man.
Vad göra?? Jag vill få upp flåset på henne, mycket för hennes egen skull så att hon får bättre kondis och håller sig friskare (förhoppningsvis). Men det är inte kul att känna att man tvingar ut hästen på de mest urtråkiga saker. Förslag någon?
Vad göra?? Jag vill få upp flåset på henne, mycket för hennes egen skull så att hon får bättre kondis och håller sig friskare (förhoppningsvis). Men det är inte kul att känna att man tvingar ut hästen på de mest urtråkiga saker. Förslag någon?