Mot myggor och kryp??

N

natta-icca

JAg har hört att det är bra att ölåta hästen äta vitlök nu på sommaren .
För att det är så mkt myggor och kryp som vill suga blod från dom !
Jag skulle gärna vilja att ni skriver lite förslag och vad som hjälper bra på era hästar och vad tycker ni om vitlökspulver , är det bra eller inte ?
:smirk:

Sv: Mot myggor och kryp??

JAg har hört att det är bra att ölåta hästen äta vitlök nu på sommaren .
För att det är så mkt myggor och kryp som vill suga blod från dom !
Jag skulle gärna vilja att ni skriver lite förslag och vad som hjälper bra på era hästar och vad tycker ni om vitlökspulver , är det bra eller inte ?
:smirk:

Vad jag hört så är vitlök farligt för hästar i längden...Därför ger jag det inte alls.

Flugtäcke eller exsemtäcke är bäst, likaså att hästen står inne den tiden på dygnet det är som värst.

Annars gillar jag Föllinge myggdeo, tycker den funkar bra.

Gav vitlök för ett par år sen men det hjälpte inte. en slutade jag för att det sägs vara giftigt i längden också.

Det som funkar för mig (mina hästar) är att spraya med Equimins sommarspray, ha flughuvor för att skydda ögonen och att vara inne på dagen när det är som värst.

det enda vi har använt på sommaren är switch & flughuvor , om hästarna är mkt känsliga så har vi använt eksemtäcke .

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 325
Senast: Gunnar
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka