Mot insekter

C

CoraO

Idag när jag stod och borstade min sommarponny kom det 4-5 st STORA bromsar :eek: min ponny dansar runt medan bromsarna bits och jag står bara och ser på för jag är så rädd för bromsar :o jag lyckades iaf slå ihjäl en liten j*vel :devil: har ni några tips om hur man kan bli av med bromsar och flugor, iaf lite grann?

Har prövat dom medlem man kan köpa, jag tkr att dom luktar som in i hevete! Dessutom funkar dom inte så bra :crazy: läste om en grej man kunde göra själv, som faktiskt funkar okej: :laugh:

Ett avkok på rosmarin,citron och vitlök och timjan! 1 l vatten, ½ burk rosmarin, ½ timjan och 3-4 vitlöksklyftor. Lägg allt i en kastrull och koka i ca 10 min, häll av vattnet i en skål, sedan i en sprayflaska. Om hästen inte gillar att bli sprayad (;)) så kan man pensla på. Funkar på hundar oxå :) fyll på med era tips :bow:

Sv: Mot insekter

hej vitsen med brons och knott medel är att de ska lukta illa. det som du skrev att man kan göra skälv luktar nog oxå men prova kan man alltid göra!;)

switch fungerar bra på min ponny. Det behöver man ju inte ta på så ofta heller och jag tycker inte det luktar.

switch fungerar bra på min ponny. Det behöver man ju inte ta på så ofta heller och jag tycker inte det luktar.

Ja tycker switch funkar bra mot knott, men inte mot broms...
Har använt PROB nu och det funkar väl ok, men man måste ha på varje dag.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka