Mot debuten 2012

Sv: Mot debuten 2012

Nu har jag anmält mig till träning i Dagstorp nästa vecka. Hoppas ingen skrattar åt min pålle lätt mulliga mage. :eek:
Ska bli kul att komma igång med korttagning och uppladdning inför debuten.

Jag längtar men med ett antal fjärilar har redan smugit sig in i magen.;)

Den 12e ska jag göra "fuskdebut" i ett terränghästprov. Hade egentligen tänkt Gärds midsommartävling som riktig fälttävlansdebut, men då var planen att Marlin skulle få vila redan nu efter 1 maj, nu blir det ju nästan två veckor senare så då hinner vi kanske inte komma igång till dess, vi får se :)

Tar också och hoppar in i denna tråd nu när jag äntligen börjar närma mig debuten med Bullen på Runsten 13/5, tjuvstartar dock i helgen med en stilterräng hemma på vår bana =)

Kan till och med passa på att bjuda på en bild ifrån dagens träning som var den första sedan vi åkte med på Ted och Pernilla Velanders resa till Tyskland vecka 13, det har nämligen varit tokblött häst sedan dess :P
Min lilla häst hade dock inte glömt bort vad han skulle göra och vart överlycklig =)

aterrngtrning-hemma-3-maj-2012-029-copy_200982887.jpg

Grattis!

Själv hade jag tänkt rida 80cm stilterräng nu i helgen, men min häst har återigen lyckats samla på skador (först ett sår - spark? - som behövde sys, och när det började vara ok så blev han halt) så just nu är det rätt hopplöst. Min fina plan, som involverade starter på lagom höjder i banhoppning och terräng nu i början på säsongen, har gått i kras, så vi får se om vi kommer igång tillräckligt i vår för att våga gå direkt på 90cm i sommar. Annars kanske det blir nästa år eller så.

Trist Gnapp!... Hoppas hästen snart är fräsch igen, inte kul med halta hästar.

Idag har dock jag och min pärla ridit vår första terrängstart, räknar inte med startfälttävlan för 6 månader sedan :P
Vart en stilterräng på hemma plan
Detta gjorde han galat, lite spänd i 80 klassen men gick som en klocka i 90 klassen, slutade med 2 fjärdeplaceringar, i första klassen trodde jag dock inte jag var placerad så min stallkompis tog emot priset :P

I 90 klassen fick jag faktiskt omdömet, en ryttare som föredömligt står i lättsits hela banan som vi vill se, får tyvärr problem med en sväng (min häst vet var utgången är om man säger så ^^)
fick dock väldigt snåla poäng en 7:a, min tränare vart bra bitter men men sånt är livet, jag är super nöjd med min häst och vår runda i 90, hade inte en enda negativ kommentar på det pappret =)

astilterrng-5-maj-2012-nrk-108_201374797.jpg

Grattis! Skoj! Bravo! (Jag var anmäld till 80 där, och hade väldigt gärna velat rida; 80 kändes så lagom - men så blev det ju inte.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka