Mot debuten 2012

fluffig

Trådstartare
Hej alla
Jag drog igång en liknande tråd för något år sedan men det blev aldrig någon debut för mig och pållen pga sjukdom:cry: så nu satsar jag på att debutera 2012.

Just nu planerar jag för att ta fälttävlanskortet men har inte hittat en bra utbildning ännu. Jag blir inte ensam utan en kompis dotter ska oxå med. Är det någon ni kan rekomendera som finns i Skåne så får ni gärna skicka ett PM. :D

Vi har varit ute på några träningar men då i Össjö som saknar en hel del hindertyper för att vara en bra bana. Vi planerar att åka tillö Ted Velanders träningar till våren och hoppas på en snabb vår!

Hoppningen går just nu kanonbra så jag är lite extra taggad nu.

Jag har tom köpt både CSO terrängskydd och vattentåliga blåa boots så nu finns ingen återvändo. :rofl:

Så vi får fylla på här med våra små milstolpar

Senast ändrad:
Sv: Mot debuten 2012

Vad roligt :d

Ted har ju märkestagning också och en kanonbana :laugh:

Vår debut är uppskjuten till kanske 2013, hihi. Så jag kommer följa den här tråden och avundas!

Jag behöver nog oxå fixa det där kortet till våren, påbörjade Teds i höstas, men pålla drog en sko så jag fick ställa in efter omgång 2!
Hittar du någon bra så hör gärna av dig! :)

Jag är också gärna med på märkestagningen! Vi är så duktiga i hoppning och terräng (höhöhö) jag och lilla pålle, och så värdelösa i dressyr att jag är tveksam att vi får rida något mer än enbart dressyren. :p Men jag har insett att jag måste ge det en chans. Så jag får väl också ta mig i kragen till våren!

Haha, för tillfället har jag tagit åt mig av ditt hejjande, men det kommer hinna dala många ggr innan våren. :p

Jag planerar också märkestagning till våren! Har dock inte köpt några terrängskydd ännu. :p

Åh vad kul att vi är några stycken glada som ska ta kortet och försöka debutera nästa år. Känner mig sjukt taggad att sätta fart nu.

Men Marvin du måste ju ha skydd.

Senast ändrad:

Jag har ju precis tagit märket, men om allt går som det ska, så har jag inte någon häst längre... :D

Hoppas på att hitta en ny häst, så jag kan debutera till våren!

Du får nog åka och titta på henne snart när jag rider... Hon är lugnet själv numera, fråga Rebecca! :D

Jag hoppas fortfarande på att kunna starta en av mina ponnyer, Peia, i fälttävlan nästa år. Hon går ju som 6-åring under nästa år så helt orimligt är det väl inte. (Om hon nu inte hinner bli såld innan dess förstås.)
Cinna är ju för gammal och Keso för ung så ska jag annars rida fälttävlan nästa år så får jag nog bli inhyrd som pilot :p

Vad kul! Nu när det är blött och vattenpölar överallt är det bara ut och träna vattenhinder!

Ja inget ont som inte har något gott med sig. Min pålle hatar vatten så det blir mycket träning nu när det är geggamojja överallt.
Ett annat hinder som innehåller krokodiler är gravar. De är livsfarliga att hoppa över fasst det visste ni väl redan.

Hur många sydlänningar (Skåningar) blir det som som ska ta kortet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka