• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Mirrah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 403
M

Mirrah

Hej alla, jag har några frågor ang. möss som jag hoppas någon muskunnig kan svara på.

1. Kan de äta ihjäl sig?
2. Finns det ngt de inte tål?

Choklad, giftiga växter tål de inte iaf. Mer vet jag inte... :angel: Men tror de är laktosintoleranta som råttor? För mycket fett är ju inte heller bra förstås.

Kan och kan kan de säkert - människor kan ju också äta ihjäl sig - men risken är nog ganska liten, för att inte säga obefintlig.

Vilda möss äter väl vad de får tag i, utom giftiga växter. Choklad och annat "människogodis" är väl inte så hima nyttigt det heller. ;) I övrigt är väl ev. allergier ganska individuella, precis som det finns katter som är allergiska mot viss kattmat.

Det är väl rätt uppenbart att giftiga växter inte är bra? He he, du e smart du ju... :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Roheryn
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Lyan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka