Morris & Nolan

Solvira

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av deras sadlar och träns? Har hört mest bra saker, men nu vill jag veta vad ni tycker. (Främst om sadlarna, eftersom det är en sån jag fingrar på just nu. ;) )

Sen vill jag även veta var man kan köpa deras träns nånstans! :bow: :bow:

Sv: Morris & Nolan

Jag har tyvärr inga erfarenheter av deras produkter då jag inte har några eller känner någon som har de heller. Men jag tror att några utav deras träns går att beställa hos Sadelsidan. www.sadelsidan.se

Har sett en del gamla M&N hoppsadlar och de har hållt väldigt bra. De nya (dressyren är den jag har provat) är väldigt skön och verkar vara väldigt prisvärda.
Har sett en del bättre begagnade nu senaste tiden, kanske nåt att prova?

Jo, det är precis vad jag tänkt nu också. Har hört av mig på en 8 år gammal dressyrsadel som såg väldigt fräsch ut och ska ta och prova den nu. :)

8 år är inte så mycket på en kvalitetssadel. Jag har en gammal M&N i stallet som är 20 år gammal men ser ut som kanske 5 år. (det enda som pekar mot att den är äldre än 1 år är att lädret är så välsmort. Men all färg är kvar och inte en enda spricka nånstans.)

jag har ett M&N pullarträns och det är jättebra kvalitet, fint läder osv :).
tycker deras dressyrsadel är jätteskön!

Min största erfarenhet av M&N är dels att de är supersköna (dressyr) och dessutom verkar ligga bra på många hästar!

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 201
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
639
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka