Morris & Nolan till bred rund rygg?

LillaMusse

Trådstartare
Hej buke!

Sitter just nu och letar efter en hoppsadel till min häst och jag börjar bli galen:wtf:

Men nu har jag hittat en väldigt lovande sadel, det är en morris and nolan 17" och vidd 37. Den är tillverkad 2013 och har kilbossor. Och jag undrar om den kan tänkas passa på ett halvblod som är 120 grader bred och ganska rak samt väldigt rund rygg? Just nu har jag en star trekk dressage som passar väldigt bra.

Om inte, har ni något förslag på andra märken som kan passa?:)
 
Det finns en M&N sadel med en bom du kan vidga med hjälp av en nyckel.
Jag har haft en M&N på en häst med bred och kort rygg innan den byttes till en CWD.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 468
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 135
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Estivuz
·
Utrustning Finns det några riktigt bra på marknaden nu? Det var länge sedan jag letade nu då jag har ridit i min distanssadel och hoppats in i det...
2
Svar
33
· Visningar
3 564
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp