Morhuvad och Meyerspapegoja

L

Lillstrumpan

Någon som vet något om dessa arter? Funderar på att skaffa en, men vet inte vilken då båda verkar vara mysiga. Vad kostar en handmatad unge ungefär? Finns det bra uppfödare (gärna i närheten av Stockholm-Gävle)?

//Lillstrumpan

Nu är jag inte säker, men jag har hört att en morhuvad är tystare en meyer. 2 morhuvade ska iaf jag skaffa när jag har flyttat, läst på och har råd och tid att skaffa :)

Vet att det finns en uppfödare som tar 3000 kr/st, minns inte vem och var dock. Har även hört att en tjej fick en morhuvad genom att en zooaffär här i närheten tog in en, det blev 1500 med bur. har dock för mig att det var en omplacering, därav det billiga priset, men är allt annat än säker...

Jag har en Meyerspapegoja och jag kan verkligen rekommendera dig att köpa en liten goja om du har intresset. Meyern och Morhuvad är egentligen väldigt lika till sätt och ljudmässigt så låter de inte värre än en nymfparakit. Oftast sitter de och visslar långa haranger och det är inte speciellt störande. Ibland kan min goja ge ett jättehögt illskri som skär i öronen - men ljudet är sällsynt och kort. Grannarna har aldrig klagat.

Jag har köpt min goja från en uppfödare i Vänersborg och han kostade 2000 kr. Min goja är handmatad och väldigt, väldigt tam och tillgiven. :love:

Om du vill veta mer så får du gärna fråga så skall jag se om jag kan hjälpa dig.

Hallå där :rofl: jag har 2 meyers,(och 2 jakos) jag antar du köpte din av en kille på vargön? jag köpte min ena jako där :banana:

hihi japp, var tvungen att lägga in en fråga om att frakta över häst till usa :bump:
fasen jag gillar detta forum :banana:

Japp, det måste vara samma kille. Köpte du dina Meyers av honom också?

Jag är helnöjd med min pippi :love:

nej min meyershona kommer från norge och min hane från umeå :banana: visst är det härliga fåglar :bump:

Har du tänkt låta din gojor häcka? Det skall visst vara lite lurigt att få meyers att häcka. Tänk vad söta de är när de är små fjunbollar!

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 790
Senast: MML
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 220
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila