Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag borde verkligen smyga ut en mörk natt snart. Har inte fått så många än i år, är väl torkan som var i två år. Men nu lär det ju bli totalt hialöst.12 juni är det tydligen dags för snigeljakt i hela landet. Det finns t.o.m. en sida på facebook - Mördarsnigelns ovänner.
jag är på!
12 juni är det tydligen dags för snigeljakt i hela landet. Det finns t.o.m. en sida på facebook - Mördarsnigelns ovänner.
jag är på!
Inte en snigel här heller. Bara skogssniglar och vinbärssnäckor.Tog spaden i näven och gick en runda i trädgården. Inte en snigel i sikte. De har väl räddat sig undan senaste dygnens syndaflod.
Misstänker attd et ser annorlunda ut om ett par dagar när det blivit varmare och torrare.
Jag halshugger alla stora utan hus. Oftast med spaden.Jag tycker det är svårt att veta vilken sort det är. Hur illa är det om man råkar ta en annan stackare? Vill ju helst inte bidra till utrotning av något nyttigt djur, bara för att man inte har koll....
Om du misstänker mördarsnigel kan du skicka in för artbestämning här.Jag tycker det är svårt att veta vilken sort det är. Hur illa är det om man råkar ta en annan stackare? Vill ju helst inte bidra till utrotning av något nyttigt djur, bara för att man inte har koll....
Medlem sedan länge12 juni är det tydligen dags för snigeljakt i hela landet. Det finns t.o.m. en sida på facebook - Mördarsnigelns ovänner.
jag är på!
Undrar just hur de skulle bemötts om de haft ett trevligare namn..? Här kallar vi dom för "sommarsniglar"... Känns mycket bättre!
Och nej, dom har inte kommit upp till oss än... )
Ja, det mesta blir äckligt när det blir för mycket av det...De äter ändå upp allt man odlar och blir tokmånga...