Mops el. Bullmastiff!!!

H

Havregryn

Jag och sambon är i valet och kvalet, vi har sen tidigare en kinesisk nakenhund (kommer att skaffa fler sånna men vi vill ha dem efter henne så ingen tanke på att köpa en som inte är avlad efter henne) Men då till våra funderingar, Mopsen har vi alltid varit intresserade av liksom bullmastiffen. Båda är otroligt vackra, så vårat ilandprobelem är nu att bestämma vilken av rasen vi ska välja?

ni som har erfarenhet av dessa raser, skrv för och nackdelarna.

Sv: Mops el. Bullmastiff!!!

Mops mops mops! :love:

Jag har en mopsherre hemma och han är alldeles underbar!
Nackdelarna är att de hårar mycket och året om, och att de har problem med ögona. Att klippa klor är inte kul, det är det svåraste som finns. Och min mops klarar inte värme så bra, vet inte om det är något som gäller för alla mopsar, men min herre har iaf ett badkar med kallt vatten som han kan stå i på somrarna. :love:
Sen finns det inte så många fler nackdelar.. Jo, att de blir så hemskt fula när de är gamla :rofl:

Fördelarna är många. Min mops (och de flesta jag har träffat) är väldigt personlig, har en stark och tydlig personlighet. Kaxiga, busiga. Intelligenta, roliga. Fulla av liv. Arbetsglada. Har tänkt att börja träna agility med min mops.

Senast ändrad:

Hej.. =)
enda som svara och mops skriker du ut =) det lutar mnest åt mops håller då det är en liten hund. Underbart fina tycker jag. Har läst mkt om dom och tydligen ska inte de klara av värmen så bra, men tur att vi bor i norrland *skrattar*. Klippa klona, varför svårt? Hittar man dem inte eller?

Jodå, klorna ser man fint och bra och detta är givetvis något man kan träna bort. Men alla mopsar jag träffat och de på mopsträffarna jag varit på har sagt att de har svårt att klippa klorna.

Min tycker det är helt hemskt, han skriker som en stucken gris, får panik och fäller ännu mera. Han tycker inte alls om det.
Vet inte vad det är som gör att det är såhär, vi brukar i värsta fall ta honom till vetrinären och ge honom lugnande för att få klippa klorna.

Det är väl det enda jobbiga problemet, allt annat kan man leva med.
Mops mops mops! ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 665
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Vi håller fortfarande på och funderar lite på hundraser och känner mer och mer att en Labrador kanske är en vettig ras för oss. Delvis...
2
Svar
21
· Visningar
20 653
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund Vi planerar hundköp här hemma då vi fick avliva vår bullterrierpojke i våras. Det har hela tiden varit ett självklart val, för mig, att...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: BuenoBull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama