Moorlands Totilas

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moorlands Totilas

vet inte.. jag har bara hört att han inte är det alls. Står inget på hans hemsida heller om att han skulle vara godkänd...

På Edwards hemsida står det att det är KWPN.
Någon som vet om han verkar i avel? Skulle gärna ha en avkomma efter honom:love:!

Totilas är nu godkänd för avel i KWPN. Han har godkänts genom sina prestationer, har aldrig visats på bruksprov.

Frågan är hur många som klarar av att rida avkommor som är sin far upp i dagen;)

Han rider väldigt väldigt tyst.......

Det var en bra beskrivning! Han rider _väldigt_ tyst...

Edward Gal själv säger ju att vem som helst inte kan rida honom...

Ja! Viskande dressyrKONST har fått en ny innebörd:bow:

Tänk att starta efter honom:eek:
Salinero såg sådär lagom ut:angel:

Ja och jag tror att när han säger "inte vem som helst" så menar han väl i sin egen omgivning av elitryttare :o

Men om alla vill betäcka med honom så kommer det kanske att finnas massor av finfina billiga hästar för duktiga ryttare om några år:rofl:

Då kan man ju i alla fall drömma om att ha hunnit lära sig rida så får man en billig kanonhäst:angel:.

Tittade på EM i helgen, man får ju nästan gåshud när man ser totilas. Salinero såg ut som en vanlig häst efter Totilas uppvisning. Kommer väl bli som med Donnerhall nu att alla vill ha denna vackra häst i sin stamtavla. Är det nån som vet lite mer om totilas, ridbarhet, etc. Nån som har hemsidan kanske ?

Men vad jag hörde så skickade han upp sin hästskötare när dom provred hästen så hon/han kunde ju tydligen rida honom lite på den tiden iaf :D men han var nog inte riktigt lika "slipad" då iof ;)

Vadå, självmordspiloter har väl alla dressyrryttare till osäkra situationer som hoppning, uteridning, nya unghästar och sånt! DOM behöver inte kunna rida, bara sitta kvar:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för världscuptävling i Basel – här är allt du behöver veta för att följa avgörandet. Tre svenskar står på...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka