Moondancer

Sv: Moondancer

Det är väl så att skäckföreningen inte får utfärda pass och därför kanske när man reggar hos dem så skriver de ut hela stammen. Och det passet han har från SH är just ett pass och eftersom hingsten (moondancer) ej är godkänd eller avelsvärderad heller så blir avkommorna reggade med okänd stam. Tror att det är på det viset, hoppas du fattar hur jag menar... :D
 
Sv: Moondancer

hans avkommor har. "munnar som honung". toscamoon är såvitt jag vet hans tävlingsmäsigt bästa avkomma som går svår dressyr, men har har väldigt många avkommor på olika ridskolor i landet. De är mycket omtyckta på ridskolorna för sin ridbarhet, hållbarhet och för att de är väldigt coola att hållla på med

Ja men så vansinnigt många avkommor kan han väl inte ha?
 
Sv: Moondancer

Tack!! Jätte fina bilder!!

Toscamon är vacker. Han måste ha haft en vacker mor, för jämför man de båda (Toscamon och Moondancer) så är ju sonen den vackra av dem.
 
Sv: Moondancer

annae skrev:
Kände igen mig i dina funderingar jag oxå och kom sedan på att på skäckföreningens hemsida så finns det en bild på en häst som är e. Toscamoon och u. ardenner. Kanske vad det den du tänkte på. :)

Skrev mitt inlägg som hamnade längst ned i tråden. Det om Jupiter som är i min ägo. Efter Tosacamoon och en mindre ardenner till mor.

Peter Rångeby
Mölnlycke

Ps. Får ta och lära mig detta bättre Ds.
 
Sv: Moondancer

Hej om det är halvblods skäcken Moondancer du menar har jag ett sto född 94 efter honom som är 147 cm och fux har bilder både på honom och på min Vicci i Viccis pass står han som okänd.
 
Sv: Moondancer

Har avkomma plus avkommans föl efter Moondancer vill gärna ha info om Moondancer jag vet att tråden är gammal men likväl intressant för mig
 
Sv: Moondancer

Hej.
Jag har också en moondancer avkomma så detta är väldigt intressant för mej med.. :d
Hörde iaf att monndancer dog nyligen.. stömmer detta?
/karin
 
Sv: Moondancer

Ja han är död.
har en 4-åring som jag köpt ifrån moondancers ägare och red en del hos henne som liten.
Som dom tidigare sagt i tråden är han efter Oj Oj och vad jag vet så är det ägaren som fött upp honom. Och kan tänka mig att det finns en hel del avkommor efter honom runt om i landet, och om inte direkt avkommor så släktingar till honom. Har sett en häst ute på lokal tävlingarna iår efter Moondancer.
 
Sv: Moondancer

Jag har en avkomma av moondancer så det vore kul att komma i kontakt med fler som har avkommor efter honom
 
Sv: Moondancer

Hejsan! Jag har en Moondancer avkomma. Ett skäcksto på 6 år :) Det låter som hon är väldigt lik sin far. :)
 
Sv: Moondancer

Hej, vi har en avkomma från Moondancer som heter Juvel. Skulle gärna vilja ha uppgifter om vart Moondancer har stått förut, bilder, och om någon vet något om någon Inger, som sägs ha fött upp hästen och som även har fött upp våran Juvel. :)
 
Sv: Moondancer

Kanske går det att sparka lite liv i denna tråden igen?
Någon aktiv som har en Moondancer avkomma, eller på annat sätt har moondancer i stammen?

Jag har en skäck efter Moondancer och undan ett ardennersto. Vad jag förstår är de flesta hästar efter Moondancer 50%-brukshäst och är väldigt lika varandra :) Skulle vara jätteroligt att se bilder på alla Halvsystrar och halvbröder där ute :D

mg_0895_50a0cfbfddf2b37713000198.jpg


dsc_0687_507efcd6e087c34aea954632.jpg


mg_0950_50853dbcddf2b37413003db7.jpg
 
Sv: Moondancer

Har ett sto efter Toscamoon, sen vi lånade ut våran fjord/trav korsningsto till ridskolan i Värmland där han stod.
Fick tillbaka henne nästa sommar, och efter någon månad fick hon ett föl, då hade han tydligen varit på rymmen.

Men ett underbart föl fick han efter sig iallafall!
photo.php


http://youtu.be/VqxPzdSWMxM
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
747
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp