Montéutrustning...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare timmona
  • Startdatum Startdatum
T

timmona

Hejsan!
Är det någon som vet var man kan köpa montésadlar som är "lätta" som kan passa B-ponnyer? Jag är i stort behov av en just nu:crazy: Hoppas någon kan hjälpa mig...

Sv: Montéutrustning...

Vet inte var man kan få tag på såna här platta, gamla ponnysadlar, men en idé kan ju vara att kolla med galoppen, där de väl borde ha lätta ponnysadlar?

Jag känner en som köpte en monté sadel på grafströms... skickade efter den och den va komplett, inte så dyr, lätt och funkade fint att rida i, både till shettis och russ.. kolla deras hemsida, och ring å fråga.

På Hööks har dom en Ponnyputa, en brun platt bomlös. Den har fäste för förbygel och svanskappa, och jag vet massor som använder den som montésadel för ca A-C ponny! Den funkar superbra, den är väldigt lätt och passar utmärkt till monté!
Den är billig också, kostar bara 599 kr! Men den finns varken i internetbutiken eller katalogen, så ring närmaste butik och fråga om dom har nån inne, så slipper du åka i onödan (Vet inte om dom håller på att utgå i sortimentet eller nått :confused:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka