Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara få tillägga att jag provred bara en av de hästar jag provat den på. nu har jag ridit ett flertal gånger i den på en annan häst. Problemet med att jag kommer i bakvikt för att knäna åker bak finns inte på den hästen. Så det beror nog lite på typ av häst också. Den första hästen är kort och kompakt. Den jag ridit nu på slutet med denna sadel är stor och högrest om det nu skulle ha någon betydelse...?oki skrev:Hittade en sadel i Frankrike som såg vettig ut. Också en galoppträningssadel, men mer lik en montésadel i modellen. Ca 4,5 kg. När jag fick hem sadeln stod jag bara och gapade...den var underbar med fantastiskt läder och bra hantverk. Ut och provade den på 3 hästar och låg som gjutet på alla. Alltså var jag helnöjd och provred. Hm...den var inte så bra. Under "vulstren" var det ju en massa stoppning som kom i vägen, med den följden att när jag ställde mig upp i stigbyglarna åkte knäna bak och jag fick en enorm bakvikt...Funderar på att lämna in den hos en sadelmakare för att ta bort lite stoppning för jag gillar verkligen sadeln. Inbillar mig att hästarna måste gilla den också.
Ewe J skrev:Kan man använda en bomlös sadel till monté?