Montera broms på vagn?

T

ticken

Står i valet och kvalet vad jag ska köpa för vagn och har ev hittat en rockard som verkar bra men som inte har broms. Den är byggd på saab-axel. Är det någon som har tips på hur man fixar en broms? Eller ska jag leta vidare efter en vagn med broms?

Sv: Montera broms på vagn?

Det beror ju på lite vad du ska ha rockarden till är den så tung att du tycker att det blir för mycket för hästen att hålla i bakselen? anars så klarar man sej rätt bra utan oxså :D annars om man inte behöver ha jätte bra bromsar kan man bygga en mekanisk anordning där två plattor trycker på gummit på hjulen rakt ovan ifrån. lite krångligt att få dom att ta jämt å så men kan funka

Utan att veta så mycket men en saab bakaxel hade broms när den var bil .det kanske kan gå att reparera .:idea:

Ursäkta att jag dröjt med att svara men det har varit fullt upp...
Tack för era tips. Jag har nu köpt en fyrhjulsvagn med broms. Ska förmodligen investera i en ny rockard från Drive out också. Jag tyckte det verkade värt pengarna att få en lätt rockard som man kan justera efter vilken häst man sätter för.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 642
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
1 703
Senast: cherie
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka