Montèlicens

Blackberry

Trådstartare
Söker 100% säkra svar från erfaren ryttare (eller liknande) angående licens! Hur gammal måste man som yngst vara för att få ta montèlicens och rida i samtliga toto-lopp? (även kvala)
Orsaken till min förvirring är att jag läste att man kan rida toto/kval/premie/B-lopp från och med det kalenderår man fyller 16, på www.nthf.nu/protokoll/protokolls0805.pdf :eek:
Möjligheten finns att jag har missuppfattat allting, men vore ändå skönt att få ett svar.
I övrigt: Vad kostar det att ta licens ?
Finns det intensivkurser eller är kursen utsprid på veckodagarna?
Ska provloppen ridas med privatägd häst i tävlingskondition eller ska man låna en starthäst?

Tack på förhand! :D

Sv: Montèlicens

Näe, du har fattat rätt. Det finns en s.k ungdomslicens nu som man löser från 16 års ålder. Det är bara vissa lopp man kan rida/köra där (står i proppen). I övrigt är det dumt med två trådar om samma sak;)

ja det blev lite fel med trådarna, i min iver lade jag inte märke till att det fanns en likadan precis under den nya jag startade. :o
Men nu blev jag väldigt intresserad! :D Ungdomslopp? vilka banor kör det:love:

Alla banor antar jag, det står i de propparna, ofta står det A-F lopp eller "Öppet för E och F licens innehavare". Någon får gärna rätta mig om jag har fel men monté och lärlingsloppen brukar vara öppna för ungdomar också.

Alla banor antar jag, det står i de propparna, ofta står det A-F lopp eller "Öppet för E och F licens innehavare". Någon får gärna rätta mig om jag har fel men monté och lärlingsloppen brukar vara öppna för ungdomar också.

Håller med, har du fel har jag också fel.:p:grin::crazy::D;)

Så en 16 åring kan alltså tävla med ett vamblod som har en halv miljon på sig i ett vanligt toto-lopp en fredagkväll inne på Färjestad? Montè och sulky?:eek::love: Ursäkta att jag har trögt att förstå, men det känns så konstigt att veta att min licens dröm har legat rakt framför näsan på mig i snart ett år utan att jag har fattat det! Någon hake måste det väll finnas?

Ja det finns det, man kan bara anmäla till lopp som är öppna för F-licens.

Det kan ju vara nog så besvärligt ändå att hitta lopp som passar hästen.

Tips: ladda ner proppen från Travsport och kolla hur många lopp som är utskrivna även för F-licens. :idea:
Det blir lite mer överskådligt än om man ska in på varjetävlingsdag fråm hemsidan.

Liknande trådar

L
Trav hej, jag tänkte höra om det finns någon som håller på med monté och kanske kan hjälpa mig med lite funderingar. jag har ridit in och...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: LyckaCamilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka