Montéjacka

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Boomerang
  • Startdatum Startdatum
B

Boomerang

Jag går licenskurs för monté just nu och har börjat fundera på dressen... Har hört att det finns speciella montéjackor och undrar om ni vet några priser på sånna?? (hört att dom är rätt dyra...tex Br**y)

Byxor då? Ska man ha vita ridbyxor eller "dressbyxor"? Tycker ju personligen att vita ridbyxor är mycke snyggare!!

Undrar oxå lite hur man gör...man måste skicka in färgval till stc först va och få det godkänt? sen skickar man dressfärger och storlek och så till företaget som ska sy dressen eller?

Sist det här med sponsorer...hur gjorde ni när ni säkte...va sa ni osv...och hur gör man för att få med det på dressen som man vill ha det?

Många frågor....hoppas på lika många svar :)

Sv: Montéjacka

En tävlingsjacka därifrån kostar 2755:- Byxor kostar 1795:-

Vad man vill är ju upp till en själv, jag har just nu en hemmasydd jacka(man ser ju knappt färgerna på kuskarna ändå), och ridbyxor, men eftersom jag har en sponsor så ska jag beställa uppsydda bara jag får fingrarna ur.... Då är det ju bara att beställa reklambrodyr.

Fundera ut några olika färger och kombinationer sedan ringer du till stc och ber att få prata med någon som har hand om tävlingdresser, då kan du få reda på om din kombination är upptagen eller inte. När du gjort det skickar du in papperet så du får dressen reg. När du sedan får hem en bekräftelse på det, DÅ kan du beställa själva dressen.

Jag funderade över VEM/VAD jag ville göra reklam för, kom på en person vars företag jag verkligen gillar. Frågade henne och hon sa ja, dealen är att hon betalar dressen, jag är ju inte direkt Stig H så några särskilt stora sponsoravtal var det ju lixom inte frågan om. Jag är nöjd, eftersom reklamen jag har står för något jag stödjer, skulle däremot aldrig låta ett visst kraftfoderföretag ha sin reklam på dressen för några få procents rabatt.

Föressten så finns det ett företag som syr upp dresser som är billigare än de "stora" företagen, fina dresser har de! Har tyvärr inga prisuppgifter här just nu. PM:a om du vill ha telefonnummret.

Jag har vita helskodda för bättre grepp ;) Jackan är sponsrad med ett namn på ryggen.. Brizy valde jag, men man fick vänta 1månad på uppsyning... Kontakta STC så fort du bara kan o få färger godkända... Gjorde jag, då kunde jag börja tävla på mindre än en vecka! ! mendans andra fick vänta flera månader på allt...

För en massa år sedan köpte vi en dress som syddes
upp i Sundsvall
Det står( JÄMT-KLÄDD) på en lapp i dressen .De var jätte billiga jämfört med andra,och kvaliten är det inget fel på.Eventuellt ligger de under samhall .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka