Montébrudar!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare m0rphene
  • Startdatum Startdatum
Sv: Montébrudar!

Jag kunde få det ibland, när jag inte var tillräckligt tränad. Men nu får jag aldrig det, har tränat upp både ryggen, armarna och benen.

Jag är ingen montéryttare, men skulle vilja bli någon gång i framtiden.
Däremot tränar jag lite hemma (bara på skoj, har ingen montéutrustning men häst har jag :p) och då brukar det göra rejält ont! Jag trodde att det var nåt fel på mig, tills den här tråden dök upp. Då slog det mig att jag nog bara har en otränad rygg :D
Men guuuud så ont det kan göra!

kl
Skönt att veta att jag inte är den enda! :banana: Och att jag är otränad :o (trodde jag hade nå ryggfel el. dylikt!)

Hur gör ni för att träna upp ryggen då? :)

När ni tränar tänk då på att magen är ryggens gördel. Träna magmusklerna!

Hur gör ni för att träna upp ryggen då? :)

Ligg på mage på golvet, armar rakt fram. Lyft sedan upp armar och fötter bakåt/uppåt så att säga ochhåll uppe... upprepa tills du känner att det tar på ryggen... Typ 3x10 ggr.

Bodypump, finns på de flesta motionsställe är den perfekta träningsformen för Monteryttare, tränar alla ställen i den formen som vi står i under löp. Rekomenderas varmt.

Hm, jag har bara upplevt att jag blir stel i ryggen de gånger jag väl står, jag har fått ont någon gång men det var med i svanskotan och ryggen kände sig överspänd typ, sen att jag är mindre erfaren av travhästar spelar nog ingen roll :smirk:

kl

Ska testa! Hoppas det blir bättre, för de är så jävla tråkigt att gå omkring och gnälla hela dagrna ;)

_winter, du kanske stog lite knas? :o Har för mig att du typ står rakt upp? Jag vene.. Kom jämsides med mig någon gång så kan vi kolla in varandra xD

Träning i grupp utan hopp och jobbig akoordinationsövningar. Man har varsin skivstång och lastar på valfritt tunga vikter. Sen plågar man en muskelgrupp i taget tills man spyr typ :D
Massor av övningarna utföres i montesists så den är verkligen som gjord för oss :idea:
Jag som har ont i ryggen och värk typ alltid har gått nu kanske 8 måndagar i rad och jag har inte tagit en enda värktablett på 8 veckor :banana::banana:
Superbra och nyttig träning.

Ja du vet: en sån där äckligt hurtig perfekt formad tjej som vrålar uppmuntrande saker till en hop småfeta motionister :D

Träning i grupp utan hopp och jobbig akoordinationsövningar. Man har varsin skivstång och lastar på valfritt tunga vikter. Sen plågar man en muskelgrupp i taget tills man spyr typ :D
Massor av övningarna utföres i montesists så den är verkligen som gjord för oss :idea:
Jag som har ont i ryggen och värk typ alltid har gått nu kanske 8 måndagar i rad och jag har inte tagit en enda värktablett på 8 veckor :banana::banana:
Superbra och nyttig träning.

Lät kul och nyttigt! :D Tack:bow:

Åh fy! Jag skulle aldrig palla ha ont i ryggen hela tiden :eek:
Det är bra jobbat, värktabletter skadar levern!

när jag "rejsar" med er så brukar jag alltid tänka på att spänna magen allt jag kan, då rätar man ut ryggen!

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Anna Blomberg ansåg sig själv vara för tung för att rida på hästens rygg. Istället började hon med trav där hon kunde sitta i en sulky...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka