Monté-bilstart, 8 eller 10 på vingen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kotten
  • Startdatum Startdatum
K

kotten

Jag behöver lite hjälp här, hur är det i montén om det är bilstart med en prop för bara 12 hästar, kör de 10 på vingen och bara två på bakspår eller är det 8 på vingen då? Jag har ridit ett lopp med 8 på vingen efter att den bestämmelsen kom, men det var ett tag sen. Det verkar ju lite dumt att ha bara 12 hästar om man vill ha 10 där framme kan jag tycka. Nån som har koll på hur de gör?

Sv: Monté-bilstart, 8 eller 10 på vingen?

Jag behöver lite hjälp här, hur är det i montén om det är bilstart med en prop för bara 12 hästar, kör de 10 på vingen och bara två på bakspår eller är det 8 på vingen då? Jag har ridit ett lopp med 8 på vingen efter att den bestämmelsen kom, men det var ett tag sen. Det verkar ju lite dumt att ha bara 12 hästar om man vill ha 10 där framme kan jag tycka. Nån som har koll på hur de gör?

När jag startat har de haft 10 på vingen, och vad jag vet har de inte ändrat. Jag startade för en månad sedan ungefär.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024