Monte Bellini, Catoki & Lissaro van de helle?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elisabet Linnea
  • Startdatum Startdatum
E

Elisabet Linnea

ASVH interremistisk besiktning av hingstar för 2009 den 23-26 nov. i Neumünster Jag är intresserad att höra om det finns intresse för några hingstar så som Monte Bellini. Catoki & Lissaro van de Helle ?

Sv: Monte Bellini, Catoki & Lissaro van de helle?

ASVH interremistisk besiktning av hingstar för 2009 den 23-26 nov. i Neumünster Jag är intresserad att höra om det finns intresse för några hingstar så som Monte Bellini. Catoki & Lissaro van de Helle ?
Jag tror att du kan räkna med ett intresse runt alla tre hingstarna!

Tänkte du lösa liscens?

Definitivt för både Monte Bellini och Catoki!! :d Förutsatt att det är på färskt el åtminstone VÄLFUNGERANDE fryst och där faller väl kanske M B bort... tyvärr, :confused:

Jag är lite nyfiken på varför de ska visas på interimistisk? Så som jag förstått det så måste du ändå betala licenskostnaden på 5000 kr till 2009? Med andra ord en dubbel kostnad för att få dem godkända.

Bara Catoki har rena plåtar (MB har det) så borde det ju bara vara att skicka in pappren på licensen i januari? Resultaten har de ju! Inte nödvändigt för nämnden att åka ner och titta på dem i Tyskland, lite onödig kostnad hade jag tyckt.

Vi var på väg att göra så med Cyrano de Bergerac när han stod hos oss förra hösten men det hade blivit jättedyrt om jag inte minns fel.

Annars är iaf MB och Catoki högintressanta, men att jag tycker det är väl ingen nyhet! ;)

Håller med Nortern; Ffa MB och även Catoki känns mkt intressanta om de kommer finnas på färskt! eller ev mkt bra kvalite på fryst...
Lissaro van de Helle, känner jag knappt till...:o Upplys mig gärna! :D

Många frågor men jag har tyvärr inga raka svar gällande licens, sperma och transporter för tillfället.
Jo. Lissaro van de Helle är efter Lissabon - Matcho x. 3 års hingst som blev Bundeschampion i Warendorf i år. Lissabon är efter Lordanos -Sion-Contender. Linjeavlad på Calypso I och II. Lissaro är en ung och oprövad hingst men en ev. mutitalang. Lissaro fick en 10 på skritt, 8 för trav och 9 för galoppen. Men skulle vilja veta lite mer om mödene stammen.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Unghäststjärnan Lissaro van de Helle, som vann Bundeschampionatet som 3-, 4- och 5-åring, är sedan december stationerad hos...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka