Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej,jag undrar om ngn vet nåt om mönstring för jack russel terrier?Jag har en jack russel terrier på snart 15 veckor,som ej har stamtavla och jag har hört att detta går att fixa,men vill gärna veta mer om detta.Det jag hört/läst är att hunden måste vara minst 1år för att kunna mönstra och få sin stamtavla,stämmer det?
vad mer krävs och vad kostar detta?
Mvh Camilla
Det är inget krav på att hunden skall ha stamtavla, däremot måste den se "rastypisk" ut och inte ha inslag av någon annan ras eller vara övertecknad osv.
Min tik gick inte igenom registreringen pga att hon har överbett
kolla annars på jrt kompendiet som du hittar på sv terrierklubbens sida tror jag http://www.svtek.d.se
Hundavel & Ras
Jag och min pojkvän går i tankar att skaffa hund. Men vi känner oss helt vilse i djungeln av hundraser. Vad gäller storlek på hunden så...
Skola & Jobb Magister som examen finns väl inte ens längre, efter bolognaprocessen. Så de med magister som utbildning borde jobbat i närmre 15 år nu...