Monstergurkor

emlem

Trådstartare
Ramlade runt på youtube i går och i något mörkt fluffigt hörn finns fullt av videor där katter blir skrämda av gurkor som ligger på marken:eek::confused::grin: utan att de märkt att de lagts dit.
Min uscha är fortfarande på semester så jag kan inte testa det själv....

Är någon av era katter rädda för gurkor?
Min teori är att det är stenåldershjärnan som tror att de är ormar?

Vad tror ni?

Nope. Ingen av dom bryr sig ett dugg.

Vi diskuterade detta på jobbet före sommaren och funderade på om det hade kunnat göra med inne vs utekatt. Mina är innekatter.

Ramlade runt på youtube i går och i något mörkt fluffigt hörn finns fullt av videor där katter blir skrämda av gurkor som ligger på marken:eek::confused::grin: utan att de märkt att de lagts dit.
Min uscha är fortfarande på semester så jag kan inte testa det själv....

Är någon av era katter rädda för gurkor?
Min teori är att det är stenåldershjärnan som tror att de är ormar?

Vad tror ni?
Jag har också läst teorin om att de ser dem först i ögonvrån och därför blir skrämda då de påminner om ormar.
Men jag har inte testat då jag känner att det är lite grymt och läste någonstans där de bad en att inte göra det.

Min lillskutt blev inte rädd för gurka, men hon är ju inte rädd för något alls
Så tuff liten tjej :)

Liknande trådar

Övr. Katt Lång historia kort, svärföräldrarna skulle passa våra katter när vi var på semester. Sammanlagt ungefär tre veckor skulle katterna bo...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: smedsussie
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 403
Senast: Karminnie
·
Katthälsa Hej, tänkte höra om nån har nåt bra tips eller hjälp till mitt problem som jag inte tänkt på. För 3 månader sedan tog jag hand om en...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: Annostar
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 989
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Målbilder för trubbnosar.