Monligaste staten i USA, info

MaRomer

Trådstartare
Jag skulle vilja veta mer om följande platser/städer i Oregon, USA.

Astoria
Lauriel Mountain
North Fork Nehalem Park
Port Orford

Det jag har svårt att få fram är parker som ligger urnt omkring dessa ställen. Dvs naturen runt om. Finns det ruiner? Övergivna byggnader, vattenfall, berg, gamla skogar. Ja helt enkelt det som är svårt att hitta online. Även om man tror att man ska hitta allt;) Invånarantal, statsgrundare osv hittar jag. Kanske någon här som rent av varit på dessa platser?

Bilder, länkar, personlig information. Allt äv välkommet så länge jag kan ge en källvisning.

Näää. Twilight utspelade sig i Forks hehe. Men ska skriva om några av de molningaste/regnigaste ställena. Så inte så glamoröst årecis hehe

Jag har varit i Astoria flera ganger och i ovrigt tillbringat mycket tid i Oregon. (En av sonerna bor dar) Astoria ar en helt fantastisk liten stad i fotsparen efter Lewis and Clarc, de tva som satte ihop den forsta expeditionen tvars over America till Stilla Havet i syfte att utforska landet mellan kusterna.
Det finns gott om berg i Oregon da bergskedjan, The Cascades gar fran Brittish Columbia ner till Californien. Dar ar ocksa en hel del parker, bade sadana som staten sjalv ombesorjer och federala som federala myndigheter skoter.
Hela Oregon har massor av vattenfall da en stor del av staten har regnskog ... och som namnet antyder regnar det en hel del dar. Storre delen av vintern regnar det, men sommrarna ar som en Svensk sommar nar den ar som bast.

Om du vill ha "rugged" ar dock inte Oregon det ultimata ... Oregon ar gront, lummigt och "mjukt". For "Rugged" skulle jag titta pa Wyoming eller Colorado, mitt i The Rockie Mountains eller Arizona eller New Mexico som har bade berg och oken. Dar finns allt fran de mest fantastiska natur fenomen, som Grand Canyon, till overgivna gruvor, byggnader och hela stader. Det ar riktigt att det inte finns ruiner av gamla slott och herresaten har, men det finns gott om hela ghost towns i hela Mellan Vastern. Jag skulle dock gissa att det finns fler ghost towns i Arizona/New Mexico an i nagon annan stat i USA.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka