• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 410

pepp

Trådstartare
I slutet av juli-början av augusti kommer vi ha möhippa för min bästis :)
Vi ska träffas alla 14 den 5 april och planera lite!
Har pratat lite löst om bastuflotte iallafall :)

Skriv gärna om de möhippor ni varit på/arrangerat!

Den sista jag var på var för en vän. Vi hade dubbla kidnappningar. Dvs en fejk-kidnappning när vi bara körde runt henne med ögonbindel och ett diadem med två långa spröt. Sen släppte vi av henne tillbaks på landstället.
Hemskt! Men för just henne är sånt ok.

Sen vid den riktiga skojade vi så att hon trodde den här också var fejk. Vi körde hem henne igen.
Men väl där hade ett gäng gömt sig. Och så åkte vi till en annan vän som vi hade champagnefrukost, hon fick berätta hur hon träffat oss alla, vi gick igenom hennes ex och hade en balkong för varje och hon fick ha sönder den med förklaring om varför det sprack, vi åt lite och hade någon sexleksakskvinna där.
Sen fick hon ett gäng uppdrag och en outfit(rätt fin och inte bara pinsam).
Sen drog vi till stan och hon fick genomföra diverse uppdrag på vägen och dricka om hon råkade säga vissa saker.
Iom att hon älskar att dansa så tog vi alla en danslektion och gjorde ett litet uppträdande både vi och hon.
Sen tapas på söder och in på ett hemskt hak där hon skulle sjunga caraoke, vilket hon alltid skulle som 18-åring.
Sen festade vi vidare hela natten på Stureplan.

Hon älskade dagen.

Jag hade världens bästa möhippa, de hade liksom utgått från mig och gjorde dagen så som de visste att jag skulle uppskatta! :)

Vi var typ 8 st och jag tycker det var lagom, då hinner man liksom prata med alla och alla hinner bonda lite.

Dagen började med att de kom med bubbel på morgonen (en sommardag med perfekt väder!) och klädde på mig ett linne med texten "fru ..." och de hade på sig likadana linnen där det stod något i stil med "brudens någonting."

Sen åkte vi till ett dansställe där vi hade danslektion i latinodans, skitskoj! Sen gick vi in mot centrum och under tiden så hade vi olika tävlingar där jag tävlade mot någon ur gruppen. Typ frågesport, vem får in flest marshmellows i munnen, tugga snöre snabbast, "löptävling", samtidigt som bubblet flödade :D

I centrum blev det picknick där de dukade upp en massa goda kakor (jag älskar kakor och de hade tagit reda på mina favoriter och bakat dem!).

Sedan gick vi vidare till en gymnastlokal där ena tjejen fixat en bana vi skulle ta oss igenom, jag först... Lagom lullig så det gick inte snabbt eller var graciöst, men vi körde på till "run the world" med Beyonce.:angel:

Efter det så duschade vi och de hade fixat fram tre olika klänningar, accessoarer och skor till mig att välja mellan, så vi gjorde oss fina och även en sminkös kom! Samtidigt var det massa gottigt, lite mer frågesport och sen gick vi ut och käkade.

Efter det gick vi och dansade lite på ett dansställe. Helt fantastisk dag, jag dansade sönder skorna!:laugh:

Det blev så lyckat eftersom de hade utgått från vad de vet att jag skulle gilla. Jag älskar att röra på mig och träna, jag älskar kakor, jag älskar att klä upp mig och de liksom bara fixade en sån dag! Det och finfina människor!:up:

Allt detta filmades och en rolig video klipptes och visades upp på bröllopet. :D

Jag har arrangerat två och varit med på min egen, men det jag tycker är viktigast är att utgå ifrån vad bruden tycker är roligt. Jag har träffat på möhippegäng där bruden ser ut att vilja döda sina kompisar och det känns verkligen inte som någon kul grej.
Den ena kompisen var nybliven två barns mamma så vi var tvungna att engagera pappan/blivande mannen i kidnappningen, men vi engagerade även bruden. Så till bruden sa vi att det skulle bli svensexa så att de skulle hålla sig hemma och till brudgummen att det skulle bli möhippa. Sen åkte brudgummens två bästa kompisar dit och låtsades att de skulle kidnappa honom, de hann så långt att de försökte klä på honom klänning men konstatera att det här funkade ju inte, vi tar med bruden istället! Så stoppade de in henne och barnet och åkte iväg, bruden släppte de av på ett ställe i skogskanten och tog med sig barnet till oss. ;) Bruden blev sen upphämtad av en kille på häst, och så red de till oss där vi satt i en härlig glänta och så hade vi lyxig frukostpicnic, med bubbel, frukter och annat som vi visste att bruden tyckte om.
Sen gjorde vi lite olika saker, vi var rätt begränsade av att ha med en baby men samtidigt så passade det även bruden. Vi hann prata väldigt mycket eftersom vi bara var 6 stycken inklusive bruden. På eftermiddagen åkte vi hem till en av tjejerna som bor på en gård, de har ett mindre hus på gården som de brukar hyra ut men då var vi där, brudgummen fick vara i stora huset och ta hand om babyn under kvällen och bara komma ner när den behövde äta. Vi stoppade bruden i ett bad i lugn och ro, hon hade klagat på att hon aldrig hann ligga och bada längre utan att behöva ha koll på barnen, så fixade vi maten under tiden.

Den andra möhippan var svår, bruden mådde inte bra så vi var väldigt försiktiga så vi inte försatte henne i situationer som hon inte kände sig bekväm i. Men vi gick och badade och hon fick spabehandling, vi bowlade och sen gick vi och åt. Mycket skör människa som ändå såg glad ut efteråt, men väldigt märkligt. Jag hade tänkt att skippa möhippan från början, vi fattade inte ens varför vi blev bjudna på bröllopet. Men ganska så snart så blev det klart att hon hade inga andra vänner, så från att inte ens ha tänkt gå på möhippa så var det jag och hennes syster som planerade en möhippa. :( Jag kände att jag hade väldigt dålig koll på vad hon gillade, vi har bara umgåtts tillsammans med familjerna och så något enstaka "barnklädesparty", men aldrig haft några djupare samtal om något.

Jag håller också på att planera en möhippa så jag följer den här tråden! "Min" brud är lite svår då hon inte gillar traditionella möhippesaker (inte tävlingar, inte spa osv), men det kommer nog bli jättebra ändå.

På min möhippa åt vi först hotellfrukost, jag och mina allra närmsta vänner. Sedan mötte vi upp resterande vänner för ponnytrav, det var så sjuuuuuukt kul så det är ett bra tips! Sen åkte vi hem till en kompis och åt lunch där, innan vi åkte in till stan och tävlade i cup cake pyntning (det var ingen hit, kanske mest för att jag inte är så "pyntig" av mig. Jag älskar att baka men det blir bara gott, aldrig fint så det kändes inte som en aktivitet för mig.. :o:p). På kvällen var vi ute och åt och det var jättemysigt. Något som jag älskade, men som kanske inte är för alla brudar, var att dom hade kontaktat alla mina ex (ända ner på högstadiet) och frågat dom ett antal frågor om mig och vårat förhållande och sen fick jag gissa vem som sagt vad. Det var såååå kul!

Kanske ska tilläggas att jag var gravid, så det påverkade valet av aktiviteter en del har jag förstått.

Jag hade världens bästa möhippa, de hade liksom utgått från mig och gjorde dagen så som de visste att jag skulle uppskatta! :)

Vi var typ 8 st och jag tycker det var lagom, då hinner man liksom prata med alla och alla hinner bonda lite.

Dagen började med att de kom med bubbel på morgonen (en sommardag med perfekt väder!) och klädde på mig ett linne med texten "fru ..." och de hade på sig likadana linnen där det stod något i stil med "brudens någonting."

Sen åkte vi till ett dansställe där vi hade danslektion i latinodans, skitskoj! Sen gick vi in mot centrum och under tiden så hade vi olika tävlingar där jag tävlade mot någon ur gruppen. Typ frågesport, vem får in flest marshmellows i munnen, tugga snöre snabbast, "löptävling", samtidigt som bubblet flödade :D

I centrum blev det picknick där de dukade upp en massa goda kakor (jag älskar kakor och de hade tagit reda på mina favoriter och bakat dem!).

Sedan gick vi vidare till en gymnastlokal där ena tjejen fixat en bana vi skulle ta oss igenom, jag först... Lagom lullig så det gick inte snabbt eller var graciöst, men vi körde på till "run the world" med Beyonce.:angel:

Efter det så duschade vi och de hade fixat fram tre olika klänningar, accessoarer och skor till mig att välja mellan, så vi gjorde oss fina och även en sminkös kom! Samtidigt var det massa gottigt, lite mer frågesport och sen gick vi ut och käkade.

Efter det gick vi och dansade lite på ett dansställe. Helt fantastisk dag, jag dansade sönder skorna!:laugh:

Det blev så lyckat eftersom de hade utgått från vad de vet att jag skulle gilla. Jag älskar att röra på mig och träna, jag älskar kakor, jag älskar att klä upp mig och de liksom bara fixade en sån dag! Det och finfina människor!:up:

Allt detta filmades och en rolig video klipptes och visades upp på bröllopet. :D

Hur visade ni upp filmen sen? :) projektor? Det kom upp på "mötet" igår, att filma med gopro och sen klippa ihop och visa på bröllopet!

Lät som en helt fantastisk dag!

Tack för alla svar :)
Vi hade möte igår, hela 10 stycken kunde komma (vi är 14 + bruden totalt)

Kom fram till detta:
- Kidnappning (ej klart hur än)
- Brunch ute med mimosas och massa god plockmat och lite lekar
- Bastuflotte med egengjort spa
- Lokal dit vi ska försöka få en makeupartist som kan sminka bruden
Även catering och lekar dit!
- Ev. utgång

Svart/rosa tema
Engångskameror, vi framkallar sen bilderna och ger henne ett album på bröllopsdagen.

Känns som att det är svårt att klämma in mer? Hade ju varit kul att göra nån aktivitet, poledance kom upp, men bruden har haft diskbråck och blivit opererad så är lite begränsad där tyvärr...

Hur visade ni upp filmen sen? :) projektor? Det kom upp på "mötet" igår, att filma med gopro och sen klippa ihop och visa på bröllopet!

Lät som en helt fantastisk dag!

Ja precis, med en projektor. Vi har en vän som är superduktig på att klippa och fixa filmer så han gjorde allt jobb. Kan väl säga att det blev en del material, haha!

@pepp Det låter trevligt! Gillar bruden att basta?

För min del så tycker jag ofta man blir trött av spa/bastu och då kan det vara svårt att peppa igång resten av dagen. Efter sån avslappning vill jag bara sova. :D Men om det är något hon brukar gillar så är det ju perfekt! Kanske är skönt för hennes rygg med?

Är det bra kvalitet på bilderna som blir av engångskameror? Annars kan ni ju använda era telefoner och göra en fotobok online. :)

Imorgon smäller det :)

Hon är helt inställd på att hon ska på kusinträff i en annan stad.

Vi kommer kidnappa henne på en mack på vägen, sen kör vi in mot staden där alla andra väntar vid restaurangen för brunch :)

Efter brunchen blir det bastuflotte med lite spa/utmaningar.

Bokat limousine till en lokal som vi ska pynta ikväll, där blir hon sminkad av en makeupartist.
Middag blir tacobuffe.
I lokalen blir det en massa lekar osv. Och sen eventuellt utgång :)

Känner mig nervös!!

Flotten verkar bli inställd :(
Det blåser storm ute... vår plan B är ett spa här i stan som har drop in.

Känns skittrist!

Högt upp i Norrbotten.
Luleå :)

Om ni har bil så kanske det kan vara värt att åka upp till kukkolaforsen och hyra deras bastu? Det är ju iof en bit upp och kan vara knepigt att hinna med emellan allt annat. Pite havsbad och gå på äventyrsbadet? Inte heller superlångt. Luleå är ju inte jättespexigt vad jag vill minnas. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
147
Senast: Grazing
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2
Svar
38
· Visningar
1 086
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 713
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka