Det KAN ju vara ett ruttet djur också - inte bättre.

Trist situation, men nej, det där ska inte fodras med.
 
Idag fick jag äntligen tag på några småbalar hö! De andra i stallet kommer dock fortsätta ge från den luddiga balen för mögel luktar minsann alltid! :banghead:
 
Nja, jäst är inte luddigt. Och väldigt tydligt i sin doft.

Ja precis, men jag har sett manga tro att jastsvamp ar mogel och tvartom. Pa ett ridgymnasium vintern 2007 var balarna otroligt mogliga, men eleverna tillsades att det vara bara jastsvamp och ofarligt. Ja det var lite jastsvamp i, men det mesta var tydligt morkt mogel.
 
Problemet med jäst är ju att även om det inte är farligt i sig så ger det andra otäcka saker möjlighet att tillväxa.

TS, skönt att du fick tag på bättre hö! :)
 
@Beckie Antar att det är för att det blir mer lätthanterligt och det ska väl inte vara lika känsligt för fukt som vanligt hö. Men tyvärr fungerar det sådär tycker jag. :/
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
278
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
730
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp