Mödravård/barnmorska?

M

Miss_Fine

Hur sjutton får jag tag i mödravården/barnmorskan???

Är i vecka 9 nu och det känns som att de är tid att boka inskrivning...

MEN... söker jag på hitta.se får jag upp ett telnr till barnmorskan här, men ringer jag så har nummret upphört och hänvisning saknas. Provade att ringa till vårdcentralen, stod som nr 1 i kön i 20 min, sedan kom ett meddelande om att de hade mycket att göra man skulle ringa senare...

Jag har varit hos barnmorskan för cellprovstagning här förut så det har iaf funnits här för ett år sen, men nu verkar det vara omöjligt attt få tag på någon.... vart vänder jag mig?

Sv: Mödravård/barnmorska?

Var bor du? Oftast är det bara att ringa till den man vill till, och VC borde ju kunna hänvisa dig vidare ... I Stockholm finns en uppsjö av alternativ att välja bland, men jag vet inte hur det ser ut i övriga landet.

Jag ringde MVC i min stadsdel.
Vart bor du?

Jag bor i en mindre "håla" i NV skåne... Vill helst ha barnmorskan där jag bor så det är på nära håll, inte alltid jag har bil att ta mig iväg med...

Har försökt med VC ett par ggr till, men de svarar ej, ber bara en ringa senare...

Man kan alltid ringa landstingets växel, om man inte hittar rätt nummer på något annat sätt. Så kan de koppla eller hänvisa dig till rätt nummer...

Gå in på www.helsingborgslasarett.se
klicka vidare på graviditet
där finns telnr till BM i NV skåne

Tack!:bow:

Där hittade jag rätt nr! Att det skulle vara så svårt... Enligt Eniro finns ingen barnmorska här, och enligt hitta har de ett telnr som inte finns....

Men får vänta 1,5 vecka till såg jag eftersom det är sem stängt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka