Modeller på hästtransporter med dörrar bak och priser?

stallhh

Trådstartare
vad finns det för transporter typ/modell på marknaden om man vill ha en som har delad bakdör,samt dörrar bakom hästarnas rumpa, gott om plats för 2 stora hästar, sadelkammare, mjuk mellanvägg som är enkel att lyfta ur? och vad ligger de i för prisklass?
Har snöat in mig på Boj-likande transporter nu, men vad finns det för liknande transporter?

Sv: Modeller på hästtransporter med dörrar bak och priser?

Ja, du jag undrar lite detsamma (förutom den mjuka mellanväggen) så jag hakar på i din tråd och hoppas på svar.

Delad bakdörr? Menar du kombiläm eller bara dörrar med step-in?
Fautras provan kanske? Men jag tror de har lite små sadelkammare.
Ume har innerdörrar och större sadelkammare men inte kombiläm.

Annars är det väl bara att surfa in på de olika märkenas hemsidor (Google is your friend) och titta på sortimentet.

Fautras, Thule, Ume, Böckmann, Ifor, Cheval, Mustang, Humbaur är några jag kommer på rakt av som marknadsför stora kärror (finns nog fler). Om de sen fyller era andra krav vet jag inte.

Min BOJ har dörrar istället för bommar bakom hästens rumpa :)

Låter ju som det du söker. Min är extra hög + extra bred. Har sadelkammare + garderob. Ändå massa plats för två hästar. Dörrar bak, kan välja mjuk eller hård mellanvägg som är lätt flytta ur.

Vi har Boj Classic och den största fördelen är nog det mycket goda utrymmet mellan bom och framkant. Ger hästen gott om utrymme att balansera med halsen.

Låg tjänstevikt trots garderob och sadelkammare samt delbar bakläm. Vettig panikutlösning och bra pris på reservdelar (numera vet jag faktiskt inte prisbilden på reservdelar, har inte behövt något sedan Boj lade ner). Rejäl konstruktion och utbytbara delar (sidor, tak etc).

Vi hittade faktiskt ingen motsvarighet, så vi fick köpa orignalet :D

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Anemone
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss... 2
Svar
20
· Visningar
3 104
Senast: ako
·
Träning Har en väldigt grön häst som måste lasttränas (finns en tråd om hennes hälta). Hon är dessutom rädd och bakskygg. Jag måste göra detta... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 323
Senast: animalasia
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 610
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka