Mocking hur noga är ni?

Eftersom min 2 pållar sällan och aldrig kissar inne så tar det max 2-3 minuter att skotta ut lortarna på morgonen. Har de kissat så tar det hela 5 minuter. :banana:
Och ja, jag är vrålpedantisk då det gäller att ha rent i boxarna, ingen kisslukt i mitt stall inte!

jag håller på tills jag skulle kunna lägga mig att sova där.Tar olika tid för de olika djävlarna, åringen är värst, räkna med tjugo minuter.fem minuter för min renliga ponny =)

Noggrant - inga irriterande småpluttar ska finnas kvar! Tar mellan 10-20 minuter beroende på hur smutsigt det är! :banana:

Jag är väldigt petig när jag mockar (vill kunna sova där själv)(kvällsmockar också), tar 20-30 min att mockaa mina 4 boxar. På helgerna när man har lite mer tid och kan ta det lugnt tar de väl caa 40 min + att fylla på halm. Gör även det på vardagarna också om det skulle behövas.

Är mycket noga (pedantisk) så det tar nog ca 10-15 minuter per box. Har de snurrat runt så tar det längre tid men det händer inte så ofta. Har spån men inte bädd.

Nu går det fort. 4 boxar tar ca. 15 - 20 min. Det är små shettisboxar med torvbädd. Och den stora hästens box tar ca 10 min, också torvbädd.

allt från 10 -30 min..beror på hur skitigt..har lärt mej mocka snabbare me tiden...på morronfodringar mockar man åt ca 35 hästar..2 st.. har så svårt å inte mocka noggrant..går inte!

Innan hon blev dräktig tog det fem min. Nu typ 20 min. Hon har blivit värsta skitgrisen (fölis tar nog lite mer plats i magen nu). Tidigare bajs i ett hörn & kiss i ett behövde inte röra resten av bädden. Det var underbart...

Har halöm i mina boxar och det tar mellan 10 o 25 minuter per box beroende på när de fått frukost och hur tidigt de har fått komma ut.
Jag mockar noga!

ca: 5 minuter beroende på häst och underlag... vissa är ju rent förjäkliga på att skita ner
har alltid som regel att det ska vara kliniskt i boxarna. :bump:

Noga...mycket noga...jag är skitnoga med mockningen. :bump:
Tar ungefär 30min.längre tid ungefär en gång i veckan då jag tar ut allting som finns i boxen och "börjar" om med nytt strö. :)

Jag är ruggigt petig när det gäller att mocka hos hästen. För mig tar det en kvart upp till trettio minuter att mocka. Allt beroende på vilket kladdhumör hästen varit på under natten. Det skall vara RENT i boxen.

Det tar minst 20-25 minuter att mocka boxen, ibland mer. Hästen är renlig och skiter på samma ställen varje dag! Jag försöker vara så noga jag kan men det är ju omöjligt att få bort allt. Ibland har fåglarna pickat sönder skiten så allt är utspritt över hela boxen. Har som regel att få bort allt som är större än en femkrona och att jag själv skulle kunna lägga mig i det och rulla runt! :)

Mocka och "laga maten" brukar ta 35-40 minuter!

de tar ca 5-10 minuter för mig att mocka för han kissar och bajsar på samma ställe men har täcker för de med halm de i stallet frågade mig om min häst gjorde sina behov för de va så rent.
jag är jag tacksm för :bump:

Jag är jättenoga! Jag lägger all kvarvarande ren halm i ett hörn och kör ut resten. Brukar bli ca två kärror. Jag tar alltid spaden efteråt och skrapar rent golvet. Därefter sprider jag ut den gamla halmen och fyller på med ett tjockt lager ren halm.

Jag vet inte hur lång tid det tar, hästen är hyfsat renlig av sig. En kvart kanske.

5-10 minuter!
Har bädd med halm och hon är ganska renlig, men man lär leta lite efter högarna ibland då dom inte allid ligger på samma ställen :smirk:
Jag mockar ganska noga, är inte överdrivert petig! Men det är så pass mycket halm så det är alltid fräscht ändå och jag lägger in massa nytt regelbundet!

Är det inte lustigt att alla tycker de är jättenoga?

Jag är ganska noga, men har ändå bland de renaste boxarna i mitt stall och en medelskitaktig häst, han trampar runt högarna men inte kisset. Jag brukar ofta tycka att de andra hästarna har för skitigt för att min häst skulle få stå i deras boxar, är alltså bland de petigare i mitt stall (35 privatister).

Tar runt en halvtimme att mocka och fylla på spån. Jag skulle vilja vara mer noga men tycker inte att tiden räcker till.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
848
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 731
Senast: Häst_
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 439
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18