Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tittade runt på atg för att undersöka lite hästar i min kuses stam. På en av hans mormors avkommor stog det: 1974 GATAIA - sto (död, mock) 74-2738 Far: MR PREXY (US)
Resultat: 0:0-0-0 0 kr
'Mock' är förkortning för mockinländare.
En mockinländare är en häst som importerats till Sverige som ofödd fölunge tror jag. Alltså, Gataias mamma importerades när hon var dräktig och födde sedan Gataia här i Sverige. Sådana fölungar kallas för mockinländare.
Om en utlandsfödd fölunge importeras innan den registreras i födelselandet blir det en mockinländare. Ett dräktigt sto som importeras och svenskreggas INNAN fölning föder en svenskfödd avkomma.
Ekonomi & Juridik
Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D
Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
Skola & Jobb Nja resorna är inte anledning till hög lön. Det är/var egentligen inte tänkt att vara så mkt resor men det har lite spårat ur på sistone...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.