Mobilt bredband, hur funkar det?

Sv: Mobilt bredband, hur funkar det?

Du är nöjd med det då?:idea:
Kanske är olika var man bor? Jag har vanligt modem på en jättedator som typ aldrig rensas, så jag borde tycka att det går hyffsat snabbt ändå?;) kanske ska våga testa mobilt bredband ändå, hm..:cool:

Fler som har det?:bump:

Jag bor ute på landet,ja inte mitt i skogen,men en liten byhåla..jag har alltid full täckning när jag startar upp datorn på morgonen! Har haft bredbandet på några gånger hela natten utan att nån använder det,men då har det slagit ifrån!Så vi ligger inte uppkopplade nattetid(såvida inte nån sitter vid adtorn då)!
Och,vi har väl inte varit så noga med att rensa hårddisken,mycket onödigt skit på den,men tog oss en rejäl diskrens häromdan!

Velar fram & tillbaka.. Ta Telias bredband som antagligen kommer funka eller mobilt bredband från Tele2 som nog är smidigare att fixa & smidigt OM det nu funkar.......... :confused:

Velar fram & tillbaka.. Ta Telias bredband som antagligen kommer funka eller mobilt bredband från Tele2 som nog är smidigare att fixa & smidigt OM det nu funkar.......... :confused:

Jag har lätt valt telia adsl iså fall. Känns väääldigt ostabilt med mobilt bb, funkar säkert bättre i framtiden, men vet med mig själv att funkar inte internet eller det håller på att koppla ner sig hela tiden blir jag irriterad. Du ska INTE lyssna på säljarna när det gäller hastigheten, du har tur om det går lika snabbt som uppringt internet.. Allt beror på hur nära masten o bra täckning du har. Jag kommer inte välja mobilt bb, håller mig till adsl eller fiber.

*KL*

Nu bjuder ju tele2 på modemet.. jag är sjukt sugen på att skaffa det...

bjuder de på modemet nu.... ja då är det ruggigt bra! 99:- i månaden, anslutn avg och 12 mån bindtid..... ingenting att tveka på då med tanke på komigånggarantin heller

Finns det alltså en komigånggaranti? Hur funkar det?

ok hittar ingen info på deras hemsida om det, ring dem och fråga om det fortfarande finns en kom igång garanti. Det innbar att du kunde prova under den första månaden att surfa upp till 1 GB och om det inte funkade kunde du lämna tillbaka det.

Hm.. Jag som precis hade bestämt mig för Telias bredband för att vara på den säkra sidan att det funkar...:crazy:

Perfekt med gratis modem, men samtidigt har ju telia prova på gratis i tre månader....

Beställde Tele2-s mobila bredband igår trots att jag har en stationär dator och bor i ett "Comhem-hus". Förhoppningsvis kan jag surfa på upp till 3,6 Mb för mindre än vad jag betalar nu för Comhems 128 kb. Jag har tröttnat på Comhems priser och dåliga kundtjänst. Jag kommer att ha dubbelt en månad eller nåt för att kolla hur det mobila funkar innan jag säger upp Comhem. Blir det mobila dåligt sedan så får jag väl gå tillbaka till Comhem och ta smällen att betala 99 kr extra per månad ett tag.

Kan återkomma med rapport senare om hur Tele2 sköter sig.

Du ska INTE lyssna på säljarna när det gäller hastigheten, du har tur om det går lika snabbt som uppringt internet..

Har aldrig varit med om att det gått långsammare än uppringt bredband och jag är INTE någon säljare för Telia. Att det hela tiden går så snabbt som det KAN göra, gör det inte men det har nog ingen påstått heller men definitivt snabbare än uppringt, HELA tiden.
Nedkoppling hela tiden har jag heller som sagt aldrig varit med om. Någon gång i veckan har det hänt och då surfar jag i princip varje dag och då nästan dygnet runt på helgerna.

Nej, skräm inte upp folk i onödan om att det skulle vara sämre än vad det är om du inte själv har personlig erfarenhet. :)

Hade jag haft möjlighet till annan uppkoppling som ffa är snabbare hade jag troligtvis valt det, om jag inte hade behov av att även ha ett bredband jag kan ta med mig då det mobila är alldeles utmärkt.

Nu har jag fått Tele2-modemet och installerat det. Snabb leverans! Efter lite pill och trixande pga datorn påstod att det inte fanns något SIM-kort i modemet så kom jag igång. Enligt Tele2:s hemsida bör jag kunna surfa med Turbo3G eftersom jag bor i Göteborg. Det kunde jag inte. 386 kb fick jag nöja mig med, men det var snäppet snabbare än snikvarianten jag hade från Comhem. Återstår att se hur Tele2 kommer att sköta sig framöver. Jag undrar också vilken e-postadress som är knuten till abonnemanget, men det kanske kommer ett brev på posten om det.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
585
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka