Mobbar katter

C

canon_eos

Vet inte vad jag ska göra.
Jag har 5 katter, 2 honor och 3 hanar var av 2 är kastrerade.

Nu har de 2 kastrerade hanarna gaddat i hopp sig och mobbar den icke kastrerade hanen.
Den icke kastrerade hanen är nyast, han flyttade in hos oss i augusti, då 20 veckor gammal.
Allt har gått bra tills slutet av förra veckan.
De följer efter honom, ger tjuvnyp, när han går på toan så vaktar de på var sin sida utanför och försöker attakera om han går ut ur toan.

Idag så hoppade de de på honom så stora tussar hår flög av honom och han gallskrek, vet ej vad som hade hänt om vi inte hade varit hemma och abrutit det hela.

Har någon nått tipps hur jag ska göra?

Sv: Mobbar katter

Usch, stackarn. :(
Jag tror att problemen kan lösa sig om du kastrerar honom, ring och fråga veterinären om det! :idea:

Sv: Mobbar katter

Det kanske är för många katter på en för liten yta?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar