Mn fyfan så sjukt!!

Sv: Mn fyfan så sjukt!!

Orkar inte trycka upp rutan, men vad är det om?

Denna katt verkar ha fel på balanssinnet.

Jag äger en katt som har fel på balanssinnet. Hon är dock ej så kraftigt påverkad som denna. Men hon mår mycket bra och trivs med sitt liv. Ett tag var hon så dålig att jag ville avliva henne, men vet tyckte det var onödigt, sa att hon skulle bli bättre och det blev hon!!

Nu har hon lärt sig att leva med sitt fel, och visst trillar hon omkull ibland, men hon är glad och lycklig och så länge hon verkar må så här bra tänker jag inte ta bort henne. Jag kommer dock aldrig låte henne vara ute katt, pga. detta fel.

Den här katten är ju rätt liten, kanske den kan lära sig att leva med sitt fel lika bra som min???
Jag tycker att om djuret mår bra, äter, dricker, går på toa och kan sköta om sig självt lika bra som andra katter finns det väl ingen anledning till att ta bort den?
Däremot måste man kanske vara mer uppmärksam som ägare till en sådan katt, för att undvika onödigt lidande.

vi hade en katta som gav flera såna här ungar, de hade kass balans + att de fick kramper. ungarna avlivades, givetvis, och kattan steriliserades. Inte världens bästa gener att föra vidare tydligen.

Just denna verkade ju faktiskt klara sig bra, på det lilla vi fick se.

håller på atttitta på det, men den ska laddas helatiden..

men jag kan ju skriva ändå.. min katt fick nått problem med balansen. gick snett med huvudet och vinglade smått då han gick, vi for med han till vet. dom kollade upp, hittade inge fel och så fik han någon medicin.. sedan blev han faktiskt bra.. det var säkert någon infektion i balans sinnet eller vad man ska kalla det.

det syns lite spår av det än idag. har har väldiogt svaaag lutning på huvudet, men det syns knappt.

nu har jag sett hela.. och jag skulle ha avlivat den.. "den plågas inte" hur kan man veta det egentligen, man känner väl inte hur katten känner, den kommer säkert aldrig kunna jaga och leka som en normal katt kan. tycker bara grymt synd om den.. och som sagt, det hade aldrig klarat sig själv i vilda naturen, så varför ska vi människor fortsätta ha den kvar då naturen skulle ta bort den.

Ser ut som underutvecklad lillhjärna kattungen har antagligen smittats med parvovirus i livmodern, det brukar se ut så här. Jag anser den skall avlivas. Den kommer nog få jobbigt när den blir större och skall hoppa och klättra. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 152
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar