Mkt svullen runt läppar och ögon - ngn som känner igen detta?

FlipTheFrog

Trådstartare
Detta hittade jag min häst med häromdagen: Svullnad kring ögonen, svullna läppar och mindre 'fläckvis' svullnader bakom ganascherna/på övre delen av halsen.

Dessutom hade jag dessförinnan konstaterat att hon var hängig och inte ville äta och dricka (distriktsvet hade varit där och behandlat henne för ev kolik)

Vi har letat i hagen efter knepiga växter, men hittar inget anmärkningsvärt. Inte heller blodprovsresultat visar på något märkligt (hon är inlagd på djursjukhus just nu).

Någon som känner igen detta eller har några teorier?

Sv: Mkt svullen runt läppar och ögon - ngn som känner igen detta?

Jag skulle vilja gissa på huggormsbett. Men hon är ju på djursjukhus nu så de borde ju ha koll. Ormbetten brukar ge utslag på blodprov, men på hund vet jag att tidpunkten när blodprovet tas har betydelse för om det ger utslag på provet. Kommer dock inte ihåg när tidpunkten är dålig.
Lycka till oavsett!

Sv: Mkt svullen runt läppar och ögon - ngn som känner igen detta?

Låter ju som en allergisk reaktion, hoppas att dom hittar felet !
Styrkekram !
Hej från Hambo

Liknande trådar

Hästvård Någon som känner igen detta eller har någon teori? I mars 2011 så blev min annars pigga och matglada häst aptitlös och hängig och hon...
Svar
15
· Visningar
4 473
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 153
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka