Mjukt halsband... ?!?!?!

P

Pippi´n

Jag behöver få tag på nåt riktigt mjukt halsbans snarast!
Gärna läder...
(snyggast med läder tycker jag)

Min vovves päls har blivit väldigt sliten på halsen och nacken, och det är ju inte så bra ioch med att det är utställningssäsong nu och allt.

Är det någon som vet nån sida på internet där det kan finnas?
Affär i göteborgstrakten kanske då?

Ha det bra

mvh/carro

Sv: Mjukt halsband... ?!?!?!

Läder överlag är mkt bättre för pälsen än andra halsband. Men leta efter ett rundsytt läderhalsband, finns i både hela och halvstryp.

Mmm, jag har hört att läder skall vara bäst för pälsen.
Men han har haft läderhalsband hela tiden, och ändå har pälsen blivit avskavd.
Nappa, är väl väldigt mjukt ?! kanske finns nåt halsband som i alla fall är fodrat med detta...

Men vart ska jag börja leta ?! :confused:

Jag har ett icke ställbart halvstryp terylene som är fodrat, om du tänker dig träns som är fodrade på pannband och nosgrimma... Jättemjukt samt att det inte kan töjas! Märket på just detta är Jokke och det fabrikatet säljs på de flesta affärerna.

Jag har ett vinthundshalsband i älgskinn från Jokkes, alldeles utmärkt, snyggt och funkar super på min klihund. Dock dyrt och vinthundshalsband är ju lite speciella i formen, men Jokke gör mjuka bra grejer.

//E

kanske kan prova att använda sele lite då och då? kanske funkar..

Jag ska försöka hitta ett fint och mjukt halsband imorgon.
Jokke, ska jag leta efter då :idea:

Vi brukar variera med sele, men oftast är det när han spårar eller går med långlina i skogen...

Tack för era svar! :bow:
Jättesnällt

Ha det så bra!
:banana:

Har han halsbandet på alltid? Det hade min hund innan och då skavde det bort lite päls vilket blev mycket bättre om halsbandet åkte av när vi var hemma.

Jag kan rekommendera älgläder. Det är suveränt mjukt och hållbart. Kostar mer än annat läder, men är väl värt pengarna.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 078
Utrustning Vet inte om jag är förrvirrad men, om det är så får moderator gärna sammankoppla min tråd till en annan som ett inlägg, jag har nyss...
Svar
5
· Visningar
1 562
Hästvård Tänkte höra om någon mer än jag råkat ut för detta? Har ett konstigt problem med mitt 4-åriga sto Tindra. Hon har som liten fått...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Java87
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka