Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det blir dom! De kan vara riktigt osköna i början men sen när man gått in dom blir de perfekta. Smörj dom med läderfett också så mjuknar dom lite snabbare tycker jagJag har köpt ett par chelsea boots från Dr Martens och lädret känns så omedgörligt. Någon som vet om deras kängor/boots/skor brukar bli mjukare efter ett tag?
Jag har köpt ett par chelsea boots från Dr Martens och lädret känns så omedgörligt. Någon som vet om deras kängor/boots/skor brukar bli mjukare efter ett tag?
Hoppas på det! Jag köpte nya chelsea boots (annat märke) förra hösten men de har aldrig blivit bekväma, de är tvärtom fortfarande klart obekväma. Irriterande att behöva köpa nya redan året därpå så de jag köpte nu hoppas jag ska bli sköna och hålla länge.Det tar ett tag men de mjuknar. Mina är värsta mysskorna nu när jag gått in dem, superbekväma
På läder och läder, skulle jag tro.@Karfitsa Skillnad på boots och kängor alltså? Det låter ju inte bra.
Detta har jag testat med mina ett flertal gånger ... funkar inte såvärst. Ser att de inte säljs längre, kanske fanns en anledning.Min kollega hälsar att fuktiga strumpor gör susen. Då mjuknar de snabbare. Dock kanske detta ska utföras inomhus, blir lite kyligt annars
Jag köpte de Martens chelseaboots förra året, för mig tog det nog 3-4 veckor innan de blev helt sköna och jag inte kände att något tryckte.@Karfitsa Skillnad på boots och kängor alltså? Det låter ju inte bra.
Gör alltid detta med läderskor. Tycker de töjer sig bättre på rätt ställe.Min kollega hälsar att fuktiga strumpor gör susen. Då mjuknar de snabbare. Dock kanske detta ska utföras inomhus, blir lite kyligt annars
Tror det kan bero på hur ens fötter ser ut också, och kanske på hur man går Jag har väldigt smala och raka fötter, för mig kan det ta lång tid att gå in skor/kängor och jag har aldrig i mitt liv haft skor som gått sönder eller blivit jätteslitna. Men det finns ju också personer som går sönder ett par Martens på ett år, typ.@Karfitsa Skillnad på boots och kängor alltså? Det låter ju inte bra.
Jag köpte de Martens chelseaboots förra året, för mig tog det nog 3-4 veckor innan de blev helt sköna och jag inte kände att något tryckte.
Tror det kan bero på hur ens fötter ser ut också, och kanske på hur man går Jag har väldigt smala och raka fötter, för mig kan det ta lång tid att gå in skor/kängor och jag har aldrig i mitt liv haft skor som gått sönder eller blivit jätteslitna. Men det finns ju också personer som går sönder ett par Martens på ett år, typ.
Men oj, så länge!
Ja det tror jag också! Mina skor brukar hålla sig länge, men jag hade en god vän som gick sönder sina skor jättesnabbt, utan att jag fattade varför.
Ja, ska komma ihåg det om de inte känns bra.Du skulle ju kunna gå till en skomakare som lästar skorna. Antingen lästar man hela skon/fotdelen, eller vrist och häl eller bara en specifik punkt man har problem med. Det brukar inte kosta många kronor. Det är gammal hantverksskicklighet som vi i dagens konsumtionssamhälle nästan har glömt bort finns.